Reklama

Ludzie pytają mnie, co dalej z Owsiakiem? Cóż z tego, że Sąd wskazał na „nieścisłości” w zeznaniach prezesa, księgowej i rzecznika WOŚP, cóż z tego, że „Złoty Melon” i WOŚP bezkarnie odmówiły doręczenia ksiąg rachunkowych na zarządzenie Sądu, skoro w pierwszą niedzielę stycznia 2015 roku, znów zacznie się hucpa i Owsiak dalej będzie robił swoje. Wytłumaczę raz jeszcze, że dotąd miałem dowody i przedstawiłem je w sądzie, na to, że Owsiak oszukuje ludzi i wbrew zapewnieniem wyprowadza z fundacji miliony złotych do własnej kieszeni, ale czyni to zgodnie z obowiązującym prawem. Większość normalnych obywateli nie rozumie jak to możliwe i słusznie, że nie rozumie, niestety na kreatywnej księgowości nie jeden biznes zbudowano. Mam jednak pewien przełom, który przestaje być kreacją księgową i zahacza jeśli nie o prawo karne, to na pewno o prawo karno-skarbowe. Około roku temu wykazałem, że WOŚP wielomilionowych kwot z aukcji Allegro nigdy nie przeznaczyła na sprzęt i programy medyczne. Mało tego, Owsiak od wielu lat okłamuje licytujących, że wszystkie aukcje Allegro są częścią tzw. „Puszki”. Tak nie jest i bardzo łatwo można to sprawdzić klikając na dwa linki: rozliczenie zbiórki z 2013 roku i drugi link to ogłoszenie “rekordu” czyli to kłamstwo, które Owsiak wypowiada na konferencji. Potem kłamstwo Owsiaka na stronach WOŚP rozpisuje się drobnym drukiem i to od jakiegoś czasu, bo wcześniej nawet i tego nie było. Popatrzmy na początek jak wyglądała dotychczasowa kreacja księgowa, pozbawiona informacji na temat Allegro. W roku 2012:

Reklama

1) Owsiak krzyczy do kamery, że „Zebraliśmy 50.638.801,30 PLN”.
2) Tę samą kwotę wpisuje w rozliczeniu finansowym w pozycji: „Przychody z XX finału z wpłat pieniężnych : 50.638.801,30 zł” (str. 15 sprawozdania).
3) Rozliczenie zbiórki wygląda zupełnie inaczej: „Z kwoty 48.049.843,99 zł wynikającej z rozliczenia zbiórki publicznej w ramach XX Finału (…)” http://s2.wosp.org.pl/uploaded/files/files/20Finalsprawozdanie.pdf
4) Aukcje Allegro w 2012 roku nie zostały na stronach WOŚP wyróżnione, te informacje pojawiają się dopiero po moich tekstach, od roku 2013, ale od czego mamy narzędzia internetowe. Pod tym linkiem można sprawdzić jaki był wynik z Allegro 2012 roku to 3 969 655 zł.. Łatwo policzyć, że 50.638.801,30 zł odjąć 3 969 655 zł nie da nam 48.049.843,99 zł. Zgadza się, bo w roku 2012 było jeszcze tak, że aukcje Allegro nie wszystkie, ale w jakiejś części trafiały do “puszki”.

Dopiero rok 2013 pokazuje nam jak na dłoni co poszło, a co nie poszło do “puszki” z aukcji Allegro, no i pokazuje nam coś jeszcze, absolutnie przełomową informację:

1) Owsiak krzyczy do kamery, że „Zebraliśmy 50 657 747,68 PLN”.
2) Po jakimś czasie na stronach WOŚP kwotę z „puszki” zapisano tak: „Na koncie finałowym uzbieraliśmy – 47 255 061,58 PLN”. Aukcje Allegro w 2013 r. są już wyraźnie oddzielone: „Na aukcje.wosp.org.pl zebraliśmy – 3 402 686,10 PLN.
3) Rozliczenie zbiórki wygląda tak: „Z kwoty 45.023.597,47 zł wynikającej z rozliczenia zbiórki publicznej w ramach XXI Finału (…)”. Ta kwota pokazuje jeszcze i to, że Owsiak prócz wyjęcia kasy z Allegro, wyjął z “puszki” na koszty organizacji Finału.
4) Rozliczenia finansowego za rok 2013 WOŚP, łamiąc prawo, do dziś na swoich stronach nie opublikowała. Fundacja nie odpowiedział mi również na pytanie w trybie ustawy o dostępności do informacji publicznej, dlaczego nie opublikowała sparwozdania, ale na stronie dla organizacji OPP, w informacji dodatkowej, WOŚP „rozliczyła” się następująco: ”Przychody z XXI Finału z wpłat pieniężnych : 47.255.061 ,58 zł

Powyższe zestawienie jest czytelna jak elementarz. Niczego nie trzeba liczyć wystarczy porównać liczby i widać wyraźnie, że W 2013 r. WOŚP W OGÓLE NIE WYKAZAŁA W SPRAWOZDANIU KWOTY 3 402 686,10 PLN POCHODZĄCEJ Z AUKCJI ALLEGRO. W informacji dodatkowej podana jest tylko i wyłącznie kwota z konta zbiórki, co zresztą i w końcu jest działaniem prawidłowym, ale pytanie podstawowe brzmi: „NA JAKIM KONCIE WYLĄDOWAŁO 3 402 686,10 PLN?”. Owsiak, księgowa Pilarska i rewident Mroczkowski nie potrafili odpowiedzieć w sądzie dlaczego kwota w sprawozdaniach finansowych i rozliczeniach zbiórki w pozycji „Finał” zawsze się różni, a często różni się o kilka milionów. Gdy strach zajrzał w oczy WOŚP, fundacja zaczęła wreszcie wykazywać, jakie kwoty z aukcji Allegro w ogóle nie trafiają do „puszki”, czyli zbiórki publicznej. Dalej jest to jedno wielkie oszukiwanie ludzi, ale wcześniej kasę z Allegro WOŚP przynajmniej księgowała na swoich kontach i wykazywała w sprawozdaniach finansowych. W 2013 roku 3 402 686,10 PLN zwyczajnie zniknęły i nie ma ich w sprawozdaniu finansowym. Podobnymi cudami w dokumentach można chyba tłumaczyć astronomiczne ceny za audyty. Fragment z informacji dodatkowej z roku 2013:

„Za badanie sprawozdania finansowego za rok 2012 firmie Audit C-Land sp. z o.o. zapłacono kwotę 23616,00 złotych. Za badanie sprawozdania finansowego za rok 2013 firmie Audit C-Land sp. z o.o. zapłacono kwotę 23616,00 złotych.”

Udziałowcem w firmie Audit C-Land sp. z o.o. jest nie kto inny jak Mroczkowski, który zasiada w radzie nadzorczej “Złotego Melona”. Dla porównania fragment informacji dodatkowej z 2012 roku, gdzie czytamy ile WOŚP zapłaciła jednej z najbardziej renomowanych firm, z tak zwanej wielkiej czwórki:

”Za badanie sprawozdania finansowego za rok 2011 firmie PricewaterhouseCoopers sp. z o.o. zapłacono w 2012 roku kwotę 5000,00 złotych.”

Czym da się wytłumaczyć fakt, że Owsiak przepłaca niemal 20 tysięcy firmie Audit C-Land sp. z o.o., która jest o kilka klas niżej od PricewaterhouseCoopers sp. z o.o.? Znikająca kasa z Allegro to jedna z odpowiedzi. Będę te pytania zadawał odpowiednim instytucjom, ale wcześniej jeszcze raz publicznie pytam: “Panie Owsiak ile razy jeszcze oszuka pan ludzi i złamie pan prawo? Gdzie jest sprawozdanie finansowe za rok 2013?”.

Reklama

38 KOMENTARZE

  1. “Z kwoty 45.023.597,47 zł
    "Z kwoty 45.023.597,47 zł wynikającej z rozliczenia zbiórki publicznej w ramach XXI Finału zrealizowaliśmy następujące cele(…)"

    i

    "Łącznie Fundacja zakupiła sprzęt za 46.574.368,73 zł. Różnicę, między kwotą wydaną na sprzęt medyczny w ramach XXI Finału, a kwotą pochodzącą ze zbiórki, pokryliśmy ze środków zebranych w ramach aukcje.wosp.org.pl."

    Wspomniana wyżej różnica to: 1.550.771,26 zł.

    „Na aukcje.wosp.org.pl zebraliśmy – 3 402 686,10 PLN” (http://www.wosp.org.pl/final/o_finale/finaly_w_liczbach#21)

    Ktoś wytłumaczy, gdzie się podziało 1.851.914,84 zł?

  2. “Z kwoty 45.023.597,47 zł
    "Z kwoty 45.023.597,47 zł wynikającej z rozliczenia zbiórki publicznej w ramach XXI Finału zrealizowaliśmy następujące cele(…)"

    i

    "Łącznie Fundacja zakupiła sprzęt za 46.574.368,73 zł. Różnicę, między kwotą wydaną na sprzęt medyczny w ramach XXI Finału, a kwotą pochodzącą ze zbiórki, pokryliśmy ze środków zebranych w ramach aukcje.wosp.org.pl."

    Wspomniana wyżej różnica to: 1.550.771,26 zł.

    „Na aukcje.wosp.org.pl zebraliśmy – 3 402 686,10 PLN” (http://www.wosp.org.pl/final/o_finale/finaly_w_liczbach#21)

    Ktoś wytłumaczy, gdzie się podziało 1.851.914,84 zł?

  3. przepraszam że wracam do starego tematu, ale kgp mnie rozweselił
    Wipler z dwoma promilami był w amoku, miał nadnaturalną siłę i strzelanie z broni palnej by nic nie dało, resztę obejrzycie na http://www.filmweb.pl/Niesmiertelny

    Pobicie posła władzy ustawodawczej to jeden z największych skandali w ciągu 25 lat wolności, tak wiem że nie wiedzieli że jest posłem, bili zwykłego Polaka, gdyby wiedzieli że to poseł, to by nie pobili. Na razie wygląda to tak, że głównym sędzią w sprawie pobicia przez policję posła jest sama policja, gdybyśmy mieli marszałka z jajami to utworzyłby nadzwyczajną komisje do zbadania pobicia posła przez policję, z materiałami dostępnymi dla dziennikarzy i Polaków, ale marszałkiem była Kopacz a jest Sikorski, i nie ma żadnej niespodzianki. Moim skromnym zdaniem Kopacz za niechronienie posłów przez policją powinna trafić przed TS czy inne szanowne gremium.

    i jeszcze jedno – ja też bronię tych policjantów. Oni działali na rzecz prawa i porządku tak jak ich wyszkolono, nie ponoszą żadnej winy. Po pobiciu posła szef policji oddałby się do dyspozycji premiera, ale o czym ja mówię.

  4. przepraszam że wracam do starego tematu, ale kgp mnie rozweselił
    Wipler z dwoma promilami był w amoku, miał nadnaturalną siłę i strzelanie z broni palnej by nic nie dało, resztę obejrzycie na http://www.filmweb.pl/Niesmiertelny

    Pobicie posła władzy ustawodawczej to jeden z największych skandali w ciągu 25 lat wolności, tak wiem że nie wiedzieli że jest posłem, bili zwykłego Polaka, gdyby wiedzieli że to poseł, to by nie pobili. Na razie wygląda to tak, że głównym sędzią w sprawie pobicia przez policję posła jest sama policja, gdybyśmy mieli marszałka z jajami to utworzyłby nadzwyczajną komisje do zbadania pobicia posła przez policję, z materiałami dostępnymi dla dziennikarzy i Polaków, ale marszałkiem była Kopacz a jest Sikorski, i nie ma żadnej niespodzianki. Moim skromnym zdaniem Kopacz za niechronienie posłów przez policją powinna trafić przed TS czy inne szanowne gremium.

    i jeszcze jedno – ja też bronię tych policjantów. Oni działali na rzecz prawa i porządku tak jak ich wyszkolono, nie ponoszą żadnej winy. Po pobiciu posła szef policji oddałby się do dyspozycji premiera, ale o czym ja mówię.

  5. Na portalu dla dzieci i
    Na portalu dla dzieci i młodzieży wyko.pl pojawił się nowy rewident WOŚP. Musze przyznać, że dotychczasowy rineo, co by o nim nie mówić, to jednak był poważny gość. Następca
    “JakisTamKtosek”, jak sam pseudonim wskazuje zaczął swoją karierę od kompromitacji, a potem to nagłośnił. Takie pierwsze z brzegu śmieszności, to DOCHÓD napisany capslockiem, chociaż “JakisTamKtosek” pisze o przychodzie. Pomijając te wszystkie pozostałe bzdury, które 100 razy były przerabiane jak to “Matka Kurka nie odróżnia zbiórki od Finału”, a co w końcu Owsiak zaczął wykazywać zgodnie z prawem, bo Sąd też okazał się być “gupi”, JakisTamKtosek znalazł sprawozdanie finansowe WOŚP z 2013 roku i zobaczył w nich aukcje Allegro wpisane jako darowizny. Niestety nie pochwalił się, gdzie znalazł, może złamał kody do serwera WOŚP. Darowizny celowe i rzeczowe zapewne ma na myśli pan “rewident”, problem polega na tym, że nawet gdyby Allegro tam zostało wpisane, a oczywiście tak nie jest, to jest to gotowy materiał dowodowy, co najmniej dla kilku instytucji od US przez ministerstwa po prokuraturę. Dobry znak widać, że przy Owsiaku zostali fanatycy, tylko z tych najniższych półek, niegdysiejsi obrońcy przynajmniej zachowują tyle umiaru, że milczą.

    • Ale mnie zaszczyt kopnął, sam
      Ale mnie zaszczyt kopnął, sam Kurka do mnie napisał. Chyba wyraźnie masz napisane, że te 50.5mln to przychód a 48mln to rozliczenie. Na prawdę nie wiesz czym różni się przychód od rozliczenia? I tak – masz rację, pomyliłem się i w komentarzu napisałem dochód zamiast przychód ale dzięki za wytknięcie błędu.

      A dlaczego dochody z Allegro nie zostały wpisane jako przychód ze zbiórki lecz jako darowizny?
      Za gazetaprawna.pl: Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy nie posiada zezwolenia MSWiA na prowadzenie zbiórki publicznej w formie licytacji.
      http://podatki.gazetaprawna.pl/wywiady/387906,licytacje_z_wosp_trzeba_wykazac_przed_fiskusem.html

      Kurka do cholery. Jak Ty weryfikujesz swoje informacje, że kilka minut zajmuje mi sprawdzenie tego, czego Ty nie mogłeś zrobić tygodniami?!

      Na portalu dla dzieci i młodzieży wyko.pl
      Sam na ten portal wchodzisz. Poza tym to właśnie tam masz wielu swoich zwolenników. Pod byle Wykopem masz więcej komentarzy zachwalających Ciebie niż na Twojej stronie więc to trochę słabo, że tak nazywasz swoich zwolenników. A może faktycznie, tylko dzieci i młodzież jest taka naiwna by w to wierzyć? 

      PS: Tutaj masz jeszcze opisane jak wygląda licytacja dla WOŚP od strony darczyńcy:
      http://www.wneiz.univ.szczecin.pl/nauka_wneiz/frfu/61-2013/FRFU-61-t2-47.pdf

      • W ogóle nie zawracałbym sobie
        W ogóle nie zawracałbym sobie głowy, ale jest szansa, że może i ostatni fanatycy WOŚP coś w końcu pojmą. Jeśli chcesz się czegoś nauczyć to poświęcę odrobinę swojego czasu, ale umówmy się, że pierwszy i ostatni raz widzę takie popisy ignorancji i głupoty w wykonaniu weterana z piaskownicy.pl, na portalu kontrowersje.net.

        Po pierwsze jak już w końcu załapałeś, co jest przychodem, a co dochodem, to nie błaźnij się definicjami "rozliczenia", co fachowo nazywa się sprawozdaniem finansowym. Zbiórka publiczna to jest tylko jedno z trzech źródeł przychodu, a "rozliczenie" (sprawozdanie finansowe) dotyczy wszelkich kosztów i z "puszki" wiele by nie zostało, gdy wszystkie koszty WOŚP były z niej pokrywane. Nie wiem na ile radzisz sobie z czytaniem i rozumieniem tego, co czytasz, ale podajesz w cytacie i „polemice” dane z 2012 roku, a wtedy rzeczywiście aukcje Allegro były uwzględnione w "Finale" o czym wyraźnie napisałem. Problem dotyczy 2013 roku i tutaj kasa Allegro z "Finału" wyparowała, nie ma jej też w ogóle uwzględnionej w sprawozdaniu merytorycznym.

        Po drugie bardzo się cieszę, że potwierdzasz fikcję Allegro w zbiórce zwanej "Finałem", ale nie powołuj się na źródła i zwolnienia, których nie rozumiesz. Tu masz aneks do pozwolenia MAiC na organizację Finału w 2013 roku. Jak widać pan "Jurek" część aukcji Allegro włączył do puszki, żeby mieć podkładkę, że przez Allegro "wrzucamy do puszki", reszta to pic na wodę dla frajerów. Twój link z wyborczej to bzdet, który dotyczy czegoś zupełnie innego, a nie sposobu księgowania aukcji Allegro. Pojedyncze aukcje Allegro jak najbardziej zostały wrzucone do "puszki", reszta poszła Bóg wie gdzie.

        Po trzecie, nie wiem czy wiesz, ale ku mojej radości rozwalasz całkowicie, najnowsze dzieło pana "Jurka" wejdź sobie na stronę i sprawdź jaką kwotę z "puszki" (Finału) podaje Owsiak. Masz tu do puszki wrzuconą całą kasę z aukcji Allegro 50 638 801,30 złotych, teraz zobacz co Owsiak podaje w rozliczeniu zbiórki podpowiem, że 45 023 597,47 złotych. Coś wspominałeś o 2-2,5 miliona na koszty organizacji zbiórki? Prawie trafiłeś, ale jak widzisz z "puszki" w sumie wyparowało 5 615 203,83 złotych. Co się stało z resztą? To właśnie kasa Allegro i tego manewru kompletnie nie rozumiesz.

        Pisałeś bzdury o wykazaniu kasy z Allegro w sprawozdaniu finansowym myląc rok bilansowy i nie potrafiłeś wskazać linka do sprawozdania za rok 2013, bo WOŚP tego wbrew prawu zwyczajnie nie opublikowała. Dane mimo wszystko są, Owsiak jako szef OPP musiał przesłać dokumenty do Ministerstwa Pracy i w informacji dodatkowej do sprawozdania merytorycznego wykazał: dla "Finału" 47 255 061,58 złotych. Teraz sobie policz, skąd tę kwotę wziął?

        50 638 801,30 (kwota z konferencji) – 3 402 686,10 (aukcje allegro) = 47 255 061,58 złotych (zapisane w sprawozdaniu w rubryce "Finał) Zgadza się? Co do grosza.

        A koszty kolego z piaskownicy.pl to masz tutaj 47 255 061,58 (z rubryki "Finał) – 45 023 597,47 złotych (rozliczenie zbiórki bez Allegro i kosztów) = 2 231 464,11 złotych.

        Podsumowując:

        1) Owsiak krzyczy do kamery, że „Zebraliśmy 50 657 747,68 PLN” i tyle wydamy na sprzęt – łże w żywe oczy.
        2) Po jakimś czasie na stronach WOŚP kwotę z „puszki” zapisano tak:

        a) "Na koncie finałowym uzbieraliśmy – 47 255 061,58 PLN”.
        b) "Na aukcje.wosp.org.pl zebraliśmy – 3 402 686,10 PLN.”

        3) Ostateczna kwota, która poszła na sprzęt to tylko 45.023.597,47 zł, co wynika z rozliczenia zbiórki
        4) Z puszki wyparowało:

        a) 2 231 464,11 złotych na koszty organizacji "Finału", co Owsiak w sprawozdaniu wykazał, choć bardzo pośrednio, ale powiedzmy, że można się połapać.
        b) 3 402 686,10 złotych z aukcji Allegro i ta kwota nigdzie nie jest uwzględniona w sprawozdaniu merytorycznym.

        • Napisałeś: Masz tu do puszki
          Napisałeś: Masz tu do puszki wrzuconą całą kasę z aukcji Allegro 50 638 801,30 złotych, teraz zobacz co Owsiak podaje w rozliczeniu zbiórki podpowiem, że 45 023 597,47 złotych. Coś wspominałeś o 2-2,5 miliona na koszty organizacji zbiórki?

          Tymczasem w dokumencie pisze:

          Po odliczeniu kosztów przeprowadzenia zbiórki oraz środków uzyskanych poza wymogami ustawy z dnia 15 marca 1933 o zbiórkach publicznych, do rozliczenia w MAiC pozostała kwota 45.023.597,47 zł.

          A więc co się zawiera w tych 50.5 mln zł? To co zebrano bezpośrednio w czasie organizacji finału czyli puszki + Allegro.

          Skąd się wzieło 45mln? Od 50.5mln odliczono to co nie mieści się w pojęciu zbiórki w myśl ustawyz 1933 roku czyli Allegro i koszty zbióki a więc mamy 45.023.597,47. Czyli te 45mln zł to jest efekt zbiórki w myśl ustawy o zbiókach publiczych a faktycznie zebrano po odliczeniu kosztów 45mln + ok. 3.5mln zł z Allegro. Razem 48 426 283.1 zł. Tyle kasy WOŚP miał do rozdyponowania po odliczeniu kosztów.

          Ile wydano podczas finału? W dokumencie jest napisane:

          Fundacja zgłosiła do rozliczenia w Ministerstwie Administracji i Cyfryzacji – w Sprawozdaniu z dnia 24.06.2014r. – kwotę 46.574.368,73 zł. Do pełnego rozliczenia środków zebranych w 21. Finale (50 657 747,68 zł) pozostawało 1.851.914,39 zł. Kwotę tą Fundacja przeznaczyła na zakupy dodatkowe dla neonatologii

          Czyli wydano z kasy z XXI finału 46.574.368,73 + 1.851.914,39 co daje razem… 48 426 283,1zł. Tak – co do grosza tyle ile zebrano.

          A więc kłamiesz pisząc: Ostateczna kwota, która poszła na sprzęt to tylko 45.023.597,47 zł, co wynika z rozliczenia zbiórki 

          Człowieku, czy Ty potrafisz czytać ze zrozumieniem?!

          Aaaaa… i jeszcze jedno. Podałeś mi link do decyzji MAiC która zezwala na zlictyowanie ikonografii do celów zbiórki i to według Ciebie jest dowód na to, że wszystkie aukcje Allegro wliczały się do zbióki. A wiec tutaj masz link do decyzji MAiC w sprawie zbióki w którym są bardzo jasno wymienione dochody wliczane do zbióki. Czy widzisz tam aukcje Allegro? Bo ja nie.

          https://mac.gov.pl/files/decyzja_nr_494-2013.pdf

          Nie wiem czemu akurat tę jedną ikonografie potraktowano w sposób wyjątkowy ale nie jest to dowód na Twoje tezy.

          Jak mam to nazwać? Bezczelnym kłamstem czy totalnym brakiem umiejętności kojarzenia faktów?
           

          • Jak widzę ignorancja złapała
            Jak widzę ignorancja złapała górny pułap, a i głupota nie przeszła. Prócz liczenia i czytania z użyciem mózgu, masz jeszcze problemy z językiem polskim, ale niech ci będzie, że w "dokumencie pisze", tylko przeczytaj raz jeszcze, co "pisze":

            "Po odliczeniu kosztów przeprowadzenia zbiórki oraz środków uzyskanych poza wymogami ustawy z dnia 15 marca 1933 o zbiórkach publicznych, do rozliczenia w MAiC pozostała kwota 45.023.597,47 zł."

            Koniec i kropka. "Finał", "puszka", czyli zbiórka publiczna zgodnie z obowiązującym prawem została rozliczona kwotą 45.023.597,47 zł, chociaż Owsiak krzyczał, że za 50 638 801,30 kupi sprzęt. Masz przed sobą słowa spisane przez magików guru i dalej nie rozumiesz, co czytasz, 45.023.597,47 zł to kwota: "Po odliczeniu kosztów przeprowadzenia zbiórki oraz środków uzyskanych poza wymogami ustawy z dnia 15 marca 1933 o zbiórkach publicznych, do rozliczenia w MAiC"
            Zatem z "Finału", "puszki" na sprzęt i "szkolenia" zostało wydane TYLKO i WYŁĄCZNIE 45.023.597,47. A to co Owsiak dalej nałgał i pokombinował z kwot wziętych z sufitu, to jest bajeczka dla takich, jak ty, bez matury albo po nowej maturze.

            Gdybyś chwilę pomyślał, zamiast wypisywać bzdety, to byś wiedział, że tylko w cytowanych fragmentach bzdura goni bzdurę. Na jakiej podstawie prawnej Owsiak zgłosił ministerstwu kwotę 46.574.368,73 zł, skoro sam pisze, że zgodnie z pozwoleniem kwota to 45.023.597,47 ?

            A teraz druga zagdaka, z twoich pseudo wyliczeń, wziętych z tego samego miejsca, z którego wziął je Owsiak wynika:

            "Czyli wydano z kasy z XXI finału 46.574.368,73 + 1.851.914,39 co daje razem… 48 426 283,1zł. Tak – co do grosza tyle ile zebrano."

            Bardzo ciekawe, tylko, że jakbyś czytał, co ci się na początkową lekturę poleca, to byś wiedział, że WOŚP w informacji dodatkowej sprawozdania merytorycznego wykazała, że "co do grosza zebrano z XXI finału": 47 255 061,58 złotych.

            Tylko z twoich cytatów i rachunków wynika, że chłopak bez matury, wprawdzie błądząc godzinami po omacku, całkiem przypadkowo i nieświadomie, ale jednak wykazał klika naruszeń przepisów prawa i kwoty z d… wyjęte.

            Wniosek? Jak najbardziej:

            "Ostateczna kwota, która poszła na sprzęt to tylko 45.023.597,47 zł, co wynika z rozliczenia zbiórki"

            Aneks. Wiedziałem, że tracę czas, ale teraz też wiem, że jesteś po prostu idiotą:

            "aaaa… i jeszcze jedno. Podałeś mi link do decyzji MAiC która zezwala na zlictyowanie ikonografii do celów zbiórki i to według Ciebie jest dowód na to, że wszystkie aukcje Allegro wliczały się do zbióki."

            Napisałem dokładnie to i taki podałem dowód:

            Tu masz aneks do pozwolenia MAiC na organizację Finału w 2013 roku. Jak widać pan "Jurek" część aukcji Allegro włączył do puszki, żeby mieć podkładkę, że przez Allegro "wrzucamy do puszki", reszta to pic na wodę dla frajerów.

  6. Na portalu dla dzieci i
    Na portalu dla dzieci i młodzieży wyko.pl pojawił się nowy rewident WOŚP. Musze przyznać, że dotychczasowy rineo, co by o nim nie mówić, to jednak był poważny gość. Następca
    “JakisTamKtosek”, jak sam pseudonim wskazuje zaczął swoją karierę od kompromitacji, a potem to nagłośnił. Takie pierwsze z brzegu śmieszności, to DOCHÓD napisany capslockiem, chociaż “JakisTamKtosek” pisze o przychodzie. Pomijając te wszystkie pozostałe bzdury, które 100 razy były przerabiane jak to “Matka Kurka nie odróżnia zbiórki od Finału”, a co w końcu Owsiak zaczął wykazywać zgodnie z prawem, bo Sąd też okazał się być “gupi”, JakisTamKtosek znalazł sprawozdanie finansowe WOŚP z 2013 roku i zobaczył w nich aukcje Allegro wpisane jako darowizny. Niestety nie pochwalił się, gdzie znalazł, może złamał kody do serwera WOŚP. Darowizny celowe i rzeczowe zapewne ma na myśli pan “rewident”, problem polega na tym, że nawet gdyby Allegro tam zostało wpisane, a oczywiście tak nie jest, to jest to gotowy materiał dowodowy, co najmniej dla kilku instytucji od US przez ministerstwa po prokuraturę. Dobry znak widać, że przy Owsiaku zostali fanatycy, tylko z tych najniższych półek, niegdysiejsi obrońcy przynajmniej zachowują tyle umiaru, że milczą.

    • Ale mnie zaszczyt kopnął, sam
      Ale mnie zaszczyt kopnął, sam Kurka do mnie napisał. Chyba wyraźnie masz napisane, że te 50.5mln to przychód a 48mln to rozliczenie. Na prawdę nie wiesz czym różni się przychód od rozliczenia? I tak – masz rację, pomyliłem się i w komentarzu napisałem dochód zamiast przychód ale dzięki za wytknięcie błędu.

      A dlaczego dochody z Allegro nie zostały wpisane jako przychód ze zbiórki lecz jako darowizny?
      Za gazetaprawna.pl: Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy nie posiada zezwolenia MSWiA na prowadzenie zbiórki publicznej w formie licytacji.
      http://podatki.gazetaprawna.pl/wywiady/387906,licytacje_z_wosp_trzeba_wykazac_przed_fiskusem.html

      Kurka do cholery. Jak Ty weryfikujesz swoje informacje, że kilka minut zajmuje mi sprawdzenie tego, czego Ty nie mogłeś zrobić tygodniami?!

      Na portalu dla dzieci i młodzieży wyko.pl
      Sam na ten portal wchodzisz. Poza tym to właśnie tam masz wielu swoich zwolenników. Pod byle Wykopem masz więcej komentarzy zachwalających Ciebie niż na Twojej stronie więc to trochę słabo, że tak nazywasz swoich zwolenników. A może faktycznie, tylko dzieci i młodzież jest taka naiwna by w to wierzyć? 

      PS: Tutaj masz jeszcze opisane jak wygląda licytacja dla WOŚP od strony darczyńcy:
      http://www.wneiz.univ.szczecin.pl/nauka_wneiz/frfu/61-2013/FRFU-61-t2-47.pdf

      • W ogóle nie zawracałbym sobie
        W ogóle nie zawracałbym sobie głowy, ale jest szansa, że może i ostatni fanatycy WOŚP coś w końcu pojmą. Jeśli chcesz się czegoś nauczyć to poświęcę odrobinę swojego czasu, ale umówmy się, że pierwszy i ostatni raz widzę takie popisy ignorancji i głupoty w wykonaniu weterana z piaskownicy.pl, na portalu kontrowersje.net.

        Po pierwsze jak już w końcu załapałeś, co jest przychodem, a co dochodem, to nie błaźnij się definicjami "rozliczenia", co fachowo nazywa się sprawozdaniem finansowym. Zbiórka publiczna to jest tylko jedno z trzech źródeł przychodu, a "rozliczenie" (sprawozdanie finansowe) dotyczy wszelkich kosztów i z "puszki" wiele by nie zostało, gdy wszystkie koszty WOŚP były z niej pokrywane. Nie wiem na ile radzisz sobie z czytaniem i rozumieniem tego, co czytasz, ale podajesz w cytacie i „polemice” dane z 2012 roku, a wtedy rzeczywiście aukcje Allegro były uwzględnione w "Finale" o czym wyraźnie napisałem. Problem dotyczy 2013 roku i tutaj kasa Allegro z "Finału" wyparowała, nie ma jej też w ogóle uwzględnionej w sprawozdaniu merytorycznym.

        Po drugie bardzo się cieszę, że potwierdzasz fikcję Allegro w zbiórce zwanej "Finałem", ale nie powołuj się na źródła i zwolnienia, których nie rozumiesz. Tu masz aneks do pozwolenia MAiC na organizację Finału w 2013 roku. Jak widać pan "Jurek" część aukcji Allegro włączył do puszki, żeby mieć podkładkę, że przez Allegro "wrzucamy do puszki", reszta to pic na wodę dla frajerów. Twój link z wyborczej to bzdet, który dotyczy czegoś zupełnie innego, a nie sposobu księgowania aukcji Allegro. Pojedyncze aukcje Allegro jak najbardziej zostały wrzucone do "puszki", reszta poszła Bóg wie gdzie.

        Po trzecie, nie wiem czy wiesz, ale ku mojej radości rozwalasz całkowicie, najnowsze dzieło pana "Jurka" wejdź sobie na stronę i sprawdź jaką kwotę z "puszki" (Finału) podaje Owsiak. Masz tu do puszki wrzuconą całą kasę z aukcji Allegro 50 638 801,30 złotych, teraz zobacz co Owsiak podaje w rozliczeniu zbiórki podpowiem, że 45 023 597,47 złotych. Coś wspominałeś o 2-2,5 miliona na koszty organizacji zbiórki? Prawie trafiłeś, ale jak widzisz z "puszki" w sumie wyparowało 5 615 203,83 złotych. Co się stało z resztą? To właśnie kasa Allegro i tego manewru kompletnie nie rozumiesz.

        Pisałeś bzdury o wykazaniu kasy z Allegro w sprawozdaniu finansowym myląc rok bilansowy i nie potrafiłeś wskazać linka do sprawozdania za rok 2013, bo WOŚP tego wbrew prawu zwyczajnie nie opublikowała. Dane mimo wszystko są, Owsiak jako szef OPP musiał przesłać dokumenty do Ministerstwa Pracy i w informacji dodatkowej do sprawozdania merytorycznego wykazał: dla "Finału" 47 255 061,58 złotych. Teraz sobie policz, skąd tę kwotę wziął?

        50 638 801,30 (kwota z konferencji) – 3 402 686,10 (aukcje allegro) = 47 255 061,58 złotych (zapisane w sprawozdaniu w rubryce "Finał) Zgadza się? Co do grosza.

        A koszty kolego z piaskownicy.pl to masz tutaj 47 255 061,58 (z rubryki "Finał) – 45 023 597,47 złotych (rozliczenie zbiórki bez Allegro i kosztów) = 2 231 464,11 złotych.

        Podsumowując:

        1) Owsiak krzyczy do kamery, że „Zebraliśmy 50 657 747,68 PLN” i tyle wydamy na sprzęt – łże w żywe oczy.
        2) Po jakimś czasie na stronach WOŚP kwotę z „puszki” zapisano tak:

        a) "Na koncie finałowym uzbieraliśmy – 47 255 061,58 PLN”.
        b) "Na aukcje.wosp.org.pl zebraliśmy – 3 402 686,10 PLN.”

        3) Ostateczna kwota, która poszła na sprzęt to tylko 45.023.597,47 zł, co wynika z rozliczenia zbiórki
        4) Z puszki wyparowało:

        a) 2 231 464,11 złotych na koszty organizacji "Finału", co Owsiak w sprawozdaniu wykazał, choć bardzo pośrednio, ale powiedzmy, że można się połapać.
        b) 3 402 686,10 złotych z aukcji Allegro i ta kwota nigdzie nie jest uwzględniona w sprawozdaniu merytorycznym.

        • Napisałeś: Masz tu do puszki
          Napisałeś: Masz tu do puszki wrzuconą całą kasę z aukcji Allegro 50 638 801,30 złotych, teraz zobacz co Owsiak podaje w rozliczeniu zbiórki podpowiem, że 45 023 597,47 złotych. Coś wspominałeś o 2-2,5 miliona na koszty organizacji zbiórki?

          Tymczasem w dokumencie pisze:

          Po odliczeniu kosztów przeprowadzenia zbiórki oraz środków uzyskanych poza wymogami ustawy z dnia 15 marca 1933 o zbiórkach publicznych, do rozliczenia w MAiC pozostała kwota 45.023.597,47 zł.

          A więc co się zawiera w tych 50.5 mln zł? To co zebrano bezpośrednio w czasie organizacji finału czyli puszki + Allegro.

          Skąd się wzieło 45mln? Od 50.5mln odliczono to co nie mieści się w pojęciu zbiórki w myśl ustawyz 1933 roku czyli Allegro i koszty zbióki a więc mamy 45.023.597,47. Czyli te 45mln zł to jest efekt zbiórki w myśl ustawy o zbiókach publiczych a faktycznie zebrano po odliczeniu kosztów 45mln + ok. 3.5mln zł z Allegro. Razem 48 426 283.1 zł. Tyle kasy WOŚP miał do rozdyponowania po odliczeniu kosztów.

          Ile wydano podczas finału? W dokumencie jest napisane:

          Fundacja zgłosiła do rozliczenia w Ministerstwie Administracji i Cyfryzacji – w Sprawozdaniu z dnia 24.06.2014r. – kwotę 46.574.368,73 zł. Do pełnego rozliczenia środków zebranych w 21. Finale (50 657 747,68 zł) pozostawało 1.851.914,39 zł. Kwotę tą Fundacja przeznaczyła na zakupy dodatkowe dla neonatologii

          Czyli wydano z kasy z XXI finału 46.574.368,73 + 1.851.914,39 co daje razem… 48 426 283,1zł. Tak – co do grosza tyle ile zebrano.

          A więc kłamiesz pisząc: Ostateczna kwota, która poszła na sprzęt to tylko 45.023.597,47 zł, co wynika z rozliczenia zbiórki 

          Człowieku, czy Ty potrafisz czytać ze zrozumieniem?!

          Aaaaa… i jeszcze jedno. Podałeś mi link do decyzji MAiC która zezwala na zlictyowanie ikonografii do celów zbiórki i to według Ciebie jest dowód na to, że wszystkie aukcje Allegro wliczały się do zbióki. A wiec tutaj masz link do decyzji MAiC w sprawie zbióki w którym są bardzo jasno wymienione dochody wliczane do zbióki. Czy widzisz tam aukcje Allegro? Bo ja nie.

          https://mac.gov.pl/files/decyzja_nr_494-2013.pdf

          Nie wiem czemu akurat tę jedną ikonografie potraktowano w sposób wyjątkowy ale nie jest to dowód na Twoje tezy.

          Jak mam to nazwać? Bezczelnym kłamstem czy totalnym brakiem umiejętności kojarzenia faktów?
           

          • Jak widzę ignorancja złapała
            Jak widzę ignorancja złapała górny pułap, a i głupota nie przeszła. Prócz liczenia i czytania z użyciem mózgu, masz jeszcze problemy z językiem polskim, ale niech ci będzie, że w "dokumencie pisze", tylko przeczytaj raz jeszcze, co "pisze":

            "Po odliczeniu kosztów przeprowadzenia zbiórki oraz środków uzyskanych poza wymogami ustawy z dnia 15 marca 1933 o zbiórkach publicznych, do rozliczenia w MAiC pozostała kwota 45.023.597,47 zł."

            Koniec i kropka. "Finał", "puszka", czyli zbiórka publiczna zgodnie z obowiązującym prawem została rozliczona kwotą 45.023.597,47 zł, chociaż Owsiak krzyczał, że za 50 638 801,30 kupi sprzęt. Masz przed sobą słowa spisane przez magików guru i dalej nie rozumiesz, co czytasz, 45.023.597,47 zł to kwota: "Po odliczeniu kosztów przeprowadzenia zbiórki oraz środków uzyskanych poza wymogami ustawy z dnia 15 marca 1933 o zbiórkach publicznych, do rozliczenia w MAiC"
            Zatem z "Finału", "puszki" na sprzęt i "szkolenia" zostało wydane TYLKO i WYŁĄCZNIE 45.023.597,47. A to co Owsiak dalej nałgał i pokombinował z kwot wziętych z sufitu, to jest bajeczka dla takich, jak ty, bez matury albo po nowej maturze.

            Gdybyś chwilę pomyślał, zamiast wypisywać bzdety, to byś wiedział, że tylko w cytowanych fragmentach bzdura goni bzdurę. Na jakiej podstawie prawnej Owsiak zgłosił ministerstwu kwotę 46.574.368,73 zł, skoro sam pisze, że zgodnie z pozwoleniem kwota to 45.023.597,47 ?

            A teraz druga zagdaka, z twoich pseudo wyliczeń, wziętych z tego samego miejsca, z którego wziął je Owsiak wynika:

            "Czyli wydano z kasy z XXI finału 46.574.368,73 + 1.851.914,39 co daje razem… 48 426 283,1zł. Tak – co do grosza tyle ile zebrano."

            Bardzo ciekawe, tylko, że jakbyś czytał, co ci się na początkową lekturę poleca, to byś wiedział, że WOŚP w informacji dodatkowej sprawozdania merytorycznego wykazała, że "co do grosza zebrano z XXI finału": 47 255 061,58 złotych.

            Tylko z twoich cytatów i rachunków wynika, że chłopak bez matury, wprawdzie błądząc godzinami po omacku, całkiem przypadkowo i nieświadomie, ale jednak wykazał klika naruszeń przepisów prawa i kwoty z d… wyjęte.

            Wniosek? Jak najbardziej:

            "Ostateczna kwota, która poszła na sprzęt to tylko 45.023.597,47 zł, co wynika z rozliczenia zbiórki"

            Aneks. Wiedziałem, że tracę czas, ale teraz też wiem, że jesteś po prostu idiotą:

            "aaaa… i jeszcze jedno. Podałeś mi link do decyzji MAiC która zezwala na zlictyowanie ikonografii do celów zbiórki i to według Ciebie jest dowód na to, że wszystkie aukcje Allegro wliczały się do zbióki."

            Napisałem dokładnie to i taki podałem dowód:

            Tu masz aneks do pozwolenia MAiC na organizację Finału w 2013 roku. Jak widać pan "Jurek" część aukcji Allegro włączył do puszki, żeby mieć podkładkę, że przez Allegro "wrzucamy do puszki", reszta to pic na wodę dla frajerów.

  7. Na razie mamy pewnosc ze
    Na razie mamy pewnosc ze ponad 3 mln z aukcji allegro nie zostaly rozliczone w ramach zbiorki publicznej ktora zgodnie z prawem musi byc wydatkowana wylacznie na cele zbiorki.

    Acz kolwiek mam watpliwosci czy takie twierdzenie jest tozsame z tym ze ta kwota w ogole wyparowala ze sprawozdania finansowego, byc moze zostala uwzgledniona w pozostalych dotacjach – wowczas fundacja ma po prostu wieksza swobode wydatkowania takich srodkow , moze je wydac zgodnie ze stautem co jest pojeciem baaardzo szerokim , wiec w praktyce na cokolwiek co ulatwi fundacji czynienie dobra 🙂 – wlaczajac w to zakup kolejnej nieruchomosci 

    Poza tym dobry tekst , pozdrawiam i powodzenia 

    • Kwota z Allegro musi być
      Kwota z Allegro musi być uwzględniona w przychodach fundacji. I tutaj mamy trzy źródła, dodatkowo podam dane

      za rok 2012:

      1. Przychody z działalności statutowej -to wpłaty od darczyńców w ramach:
      a) Przychody z XX Finału z wpłat pieniężnych : 50.638.801 ,30
      b) Przychody z darowizn rzeczowych i celowych : 11.219.740,70
      c) Przychody z 1% podatku 3.415.033,55

      i 2013:

      1. Przychody z działalności statutowej -to wpłaty od darczyńców w ramach:
      a) Przychody z XXI Finału z wpłat pieniężnych : 47.255.061 ,58
      b) Przychody z darowizn rzeczowych i celowych : 10.214.810,60
      c) Przychody z 1% podatku 3.292.316,37

      Jak widać to dwa zupełnie różne zapisy rachunkowe DLA TYCH SAMYCH OPERACJI. W 2012 roku przychody z Allegro były księgowane tutaj: Przychody z XX Finału z wpłat pieniężnych : 50.638.801,30. Jawne oszustwo, bo wliczano aukcje Allegro, które nigdy do zbiórki “puszki”, czy “Finału” nie należały. Ale w 2013 roku tej kwoty nie ma przychodzie z “Finału” i jedyna pozycja, w której można by to upchnąć to Przychody z darowizn rzeczowych i celowych: 10.214.810,60. Tylko, że po pierwsze byłoby to coś niewyobrażalnego, przecież aukcje Allegro nie są ani darowizną rzeczową, ani celową. Po drugie zwracam uwagę, że kwota z darowizn celowych w 2012 roku była o milion wyższa niż w roku 2013, więc prawdopodobieństwo, że Allegro w 2013 wciśnięto do “celowych i rzeczowych”, a przy tym uzyskano niższy przychód niż w 2012, gdzie Allegro było w Finale, jest praktycznie zerowe. Możliwości jest kilka, na przykład kasa z Allegro poszła na konto Złotego Melona jako koszt organizacji rozmaitych imprez związanych z “Finałem”, Owsiak jest mistrzem w tego typu kreacjach.

      • Aukcji allegro nie ma w
        Aukcji allegro nie ma w pozycji przychody z finalu w sprawozdaniu  2013 – to wiemy na pewno.
        Z cala pewnoscia zaksiegowano je w inny spoosb niz  w poprzednich latach. 
        Z innych dokumentow takich jak wnioski do MAiC oraz rozliczneia finalu takze wynika ze kwoty zebrane na aukcjach nie zostaly przeznaczone na cele okreslone w finale, juz samo to jest dowodem na tzw " wyjmowanie z puchy "  i  jest delikatnie mowiac naganne ! 

        Bardzo fajnie ze ruszyles ten temat, do wielu osob na prawde zaczynaja docierac niektore argumenty. 

        Ale mysle ze nadal brakuje takiego 100 % dowodu na to ze te kwoty w ogole zniknely ze sprawozdania WOSP. Argumenty, ktore podajesz faktycznie w pewnien spoosb to uprawdapodobniaja, ale daja sie podwazyc.
        Byc moze w tym roku fundacja zmienila ksiegowanie, wczesniej aukcje byly uwzgledniane w pozycji przychody z finalu, mimo tego ze,  formalnie nie byly przychodami z finalu (o ile nie zostaly forlanie wpisane do wniosku o zbiorke publiczna ) teraz , rownie dobrze moga byc wpisane do pozycji darowiny celowe, mimo ze fakycznie nie sa darowianami. 
        Spytam retorycznie na jakiej podstawie zakladasz ze przychody z darowzn w latach 2013 i 2012 maja byc porownywalnej wielkosci ? 

        Jezli chodzi o spolki audytorskie to bardzo dobrym argumentem jest to ze o ile wystepuja powiazania osobowe miedzy spolkami to audytor w ogole nie pownien przystepowac do badania, ale argument z cena audytu jest juz slabszy ( ktos juz o tym pisal w komencatzu wiec nie bede powtarzac ) 

        Generalnie mysle ze dobry temat  !!!! i faktycznie warto byloby tych aukcji poszukac,, wcale nie zdziwilabym sie gdyby trafily do przychodow Melona, ale mysle ze na tym etapie nie ma jeszcze na to dowodow, podobnie jest z nawiazkami  sadowych, ktore takze w sprawozdaniahc nie byly wyodrebinane jako osobna pozycja. 

        pozdrawiam 

        • Z Owsiakiem jest tak, że
          Z Owsiakiem jest tak, że niczego się nie dowiesz i wszystko musisz zakładać na jakiejś podstawie. Zobacz na sumy w poszczególnych przychodach za lata 2012 i 2013. One są bardzo zbliżone do siebie, gdyby liczyć “Finały” z Allegro to jeden i drugi ma powyżej 50 milionów, przychód z 1% podatku również bardzo zbliżony. Idąc twoim tropem w 2103 roku musimy do darowizn rzeczowych i celowych wrzucić około 3,4 miliona z Allegro, następnie odjąć od 10,2 milionów i zostaje nam jakieś 6,8 miliona. Przypominam, że w roku 2012 w darowiznach celowych i rzeczowych bez Allegro było około 11,2 milionów. Oczywiście zawsze można założyć, że fundacja zachowując przychód w pozostałych punktach niemal na identycznym poziomie, nagle z roku na rok straciła około 4,4 miliona w punkcie darowizny rzeczowe i celowe. Można, ale ja za długo patrzę na wyczyny Owsiaka, żeby dać temu wiarę. Na logikę i znajomość metod “księgowych” Owsiaka kasa z Allegro jest w zupełnie innym miejscu, być może przesunęli ją na kolejny rok rozliczeniowy, być może poszła do Złotego Melona, ale w darowiznach rzeczowych i celowych bym tego nie szukał.

          PS Prześledziłem sprawozdawania z 10 lat, powtarzalność w poszczególnych punktach przychodu jest normą, a tendencja taka, że kwoty z roku na rok się zwiększają.

  8. Na razie mamy pewnosc ze
    Na razie mamy pewnosc ze ponad 3 mln z aukcji allegro nie zostaly rozliczone w ramach zbiorki publicznej ktora zgodnie z prawem musi byc wydatkowana wylacznie na cele zbiorki.

    Acz kolwiek mam watpliwosci czy takie twierdzenie jest tozsame z tym ze ta kwota w ogole wyparowala ze sprawozdania finansowego, byc moze zostala uwzgledniona w pozostalych dotacjach – wowczas fundacja ma po prostu wieksza swobode wydatkowania takich srodkow , moze je wydac zgodnie ze stautem co jest pojeciem baaardzo szerokim , wiec w praktyce na cokolwiek co ulatwi fundacji czynienie dobra 🙂 – wlaczajac w to zakup kolejnej nieruchomosci 

    Poza tym dobry tekst , pozdrawiam i powodzenia 

    • Kwota z Allegro musi być
      Kwota z Allegro musi być uwzględniona w przychodach fundacji. I tutaj mamy trzy źródła, dodatkowo podam dane

      za rok 2012:

      1. Przychody z działalności statutowej -to wpłaty od darczyńców w ramach:
      a) Przychody z XX Finału z wpłat pieniężnych : 50.638.801 ,30
      b) Przychody z darowizn rzeczowych i celowych : 11.219.740,70
      c) Przychody z 1% podatku 3.415.033,55

      i 2013:

      1. Przychody z działalności statutowej -to wpłaty od darczyńców w ramach:
      a) Przychody z XXI Finału z wpłat pieniężnych : 47.255.061 ,58
      b) Przychody z darowizn rzeczowych i celowych : 10.214.810,60
      c) Przychody z 1% podatku 3.292.316,37

      Jak widać to dwa zupełnie różne zapisy rachunkowe DLA TYCH SAMYCH OPERACJI. W 2012 roku przychody z Allegro były księgowane tutaj: Przychody z XX Finału z wpłat pieniężnych : 50.638.801,30. Jawne oszustwo, bo wliczano aukcje Allegro, które nigdy do zbiórki “puszki”, czy “Finału” nie należały. Ale w 2013 roku tej kwoty nie ma przychodzie z “Finału” i jedyna pozycja, w której można by to upchnąć to Przychody z darowizn rzeczowych i celowych: 10.214.810,60. Tylko, że po pierwsze byłoby to coś niewyobrażalnego, przecież aukcje Allegro nie są ani darowizną rzeczową, ani celową. Po drugie zwracam uwagę, że kwota z darowizn celowych w 2012 roku była o milion wyższa niż w roku 2013, więc prawdopodobieństwo, że Allegro w 2013 wciśnięto do “celowych i rzeczowych”, a przy tym uzyskano niższy przychód niż w 2012, gdzie Allegro było w Finale, jest praktycznie zerowe. Możliwości jest kilka, na przykład kasa z Allegro poszła na konto Złotego Melona jako koszt organizacji rozmaitych imprez związanych z “Finałem”, Owsiak jest mistrzem w tego typu kreacjach.

      • Aukcji allegro nie ma w
        Aukcji allegro nie ma w pozycji przychody z finalu w sprawozdaniu  2013 – to wiemy na pewno.
        Z cala pewnoscia zaksiegowano je w inny spoosb niz  w poprzednich latach. 
        Z innych dokumentow takich jak wnioski do MAiC oraz rozliczneia finalu takze wynika ze kwoty zebrane na aukcjach nie zostaly przeznaczone na cele okreslone w finale, juz samo to jest dowodem na tzw " wyjmowanie z puchy "  i  jest delikatnie mowiac naganne ! 

        Bardzo fajnie ze ruszyles ten temat, do wielu osob na prawde zaczynaja docierac niektore argumenty. 

        Ale mysle ze nadal brakuje takiego 100 % dowodu na to ze te kwoty w ogole zniknely ze sprawozdania WOSP. Argumenty, ktore podajesz faktycznie w pewnien spoosb to uprawdapodobniaja, ale daja sie podwazyc.
        Byc moze w tym roku fundacja zmienila ksiegowanie, wczesniej aukcje byly uwzgledniane w pozycji przychody z finalu, mimo tego ze,  formalnie nie byly przychodami z finalu (o ile nie zostaly forlanie wpisane do wniosku o zbiorke publiczna ) teraz , rownie dobrze moga byc wpisane do pozycji darowiny celowe, mimo ze fakycznie nie sa darowianami. 
        Spytam retorycznie na jakiej podstawie zakladasz ze przychody z darowzn w latach 2013 i 2012 maja byc porownywalnej wielkosci ? 

        Jezli chodzi o spolki audytorskie to bardzo dobrym argumentem jest to ze o ile wystepuja powiazania osobowe miedzy spolkami to audytor w ogole nie pownien przystepowac do badania, ale argument z cena audytu jest juz slabszy ( ktos juz o tym pisal w komencatzu wiec nie bede powtarzac ) 

        Generalnie mysle ze dobry temat  !!!! i faktycznie warto byloby tych aukcji poszukac,, wcale nie zdziwilabym sie gdyby trafily do przychodow Melona, ale mysle ze na tym etapie nie ma jeszcze na to dowodow, podobnie jest z nawiazkami  sadowych, ktore takze w sprawozdaniahc nie byly wyodrebinane jako osobna pozycja. 

        pozdrawiam 

        • Z Owsiakiem jest tak, że
          Z Owsiakiem jest tak, że niczego się nie dowiesz i wszystko musisz zakładać na jakiejś podstawie. Zobacz na sumy w poszczególnych przychodach za lata 2012 i 2013. One są bardzo zbliżone do siebie, gdyby liczyć “Finały” z Allegro to jeden i drugi ma powyżej 50 milionów, przychód z 1% podatku również bardzo zbliżony. Idąc twoim tropem w 2103 roku musimy do darowizn rzeczowych i celowych wrzucić około 3,4 miliona z Allegro, następnie odjąć od 10,2 milionów i zostaje nam jakieś 6,8 miliona. Przypominam, że w roku 2012 w darowiznach celowych i rzeczowych bez Allegro było około 11,2 milionów. Oczywiście zawsze można założyć, że fundacja zachowując przychód w pozostałych punktach niemal na identycznym poziomie, nagle z roku na rok straciła około 4,4 miliona w punkcie darowizny rzeczowe i celowe. Można, ale ja za długo patrzę na wyczyny Owsiaka, żeby dać temu wiarę. Na logikę i znajomość metod “księgowych” Owsiaka kasa z Allegro jest w zupełnie innym miejscu, być może przesunęli ją na kolejny rok rozliczeniowy, być może poszła do Złotego Melona, ale w darowiznach rzeczowych i celowych bym tego nie szukał.

          PS Prześledziłem sprawozdawania z 10 lat, powtarzalność w poszczególnych punktach przychodu jest normą, a tendencja taka, że kwoty z roku na rok się zwiększają.

  9. Matko kurko-proszę o pomoc
    Już nie wiem co o tym myśleć.Fakty wyprzedzają dzieje,albo ja jestem "do tyłu".Opiszę to, co mnie dzisiaj powaliło.Dzisiaj w południe ,na ulicach Międzyzdrojów-pojawiła się grupka młodych ludzi z kotylionami na piersiach.Kwiatek w biało-czerwonych barwach.Obserwowałem to z okna.Grupka ta w liczbie kobiet i męszczyzn około 10-ciu,dumnie zajmowała lewy pas jezdni i szła pod prąd główną ulicą!!.Dla mnie kotylion – to symbol tradycji-często rodzinnej,chociaż nie zawsze.Wieczorem,kiedy wróciłem do domu,zajżałem do internetu i tam zobaczyłem ministra od bydląd! z takim samym kotylionem-co dzisiaj widziałem w Miedzyzdrojach.A to co powiedział…….Luuuudzie-opanujmy się .Pozdrawiam gorąco wszystkich czytelników.RS

  10. Matko kurko-proszę o pomoc
    Już nie wiem co o tym myśleć.Fakty wyprzedzają dzieje,albo ja jestem "do tyłu".Opiszę to, co mnie dzisiaj powaliło.Dzisiaj w południe ,na ulicach Międzyzdrojów-pojawiła się grupka młodych ludzi z kotylionami na piersiach.Kwiatek w biało-czerwonych barwach.Obserwowałem to z okna.Grupka ta w liczbie kobiet i męszczyzn około 10-ciu,dumnie zajmowała lewy pas jezdni i szła pod prąd główną ulicą!!.Dla mnie kotylion – to symbol tradycji-często rodzinnej,chociaż nie zawsze.Wieczorem,kiedy wróciłem do domu,zajżałem do internetu i tam zobaczyłem ministra od bydląd! z takim samym kotylionem-co dzisiaj widziałem w Miedzyzdrojach.A to co powiedział…….Luuuudzie-opanujmy się .Pozdrawiam gorąco wszystkich czytelników.RS