Reklama

Barack Obama laureatem pokojowego Nobla!

W uzasadnieniu podkreślono wkład Obamy w “umocnienie międzynarodowej dyplomacji”. Prezydent USA “stworzył nowy klimat międzynarodowy” – wskazał Komitet.

Reklama


Barack Obama laureatem pokojowego Nobla!

W uzasadnieniu podkreślono wkład Obamy w “umocnienie międzynarodowej dyplomacji”. Prezydent USA “stworzył nowy klimat międzynarodowy” – wskazał Komitet.

Czyżby nagroda na zachętę? A może ktoś obeznany z dokonaniami laureata przybliży mi jego dokonania, albo chociaż poda namiary na źródło gdzie mogę się z nimi zapoznać. Ja się tam panie nie znam, ale jak przeczytałam tę wiadomość to skojarzyła mi się z Prima Aprilis.

Dyrektora Instytutu Badań nad Pokojem Kristian Berg twierdził, że w tym roku są szanse, że Komitet Noblowski będzie chciał nieco zbliżyć się do istoty woli Alfreda Nobla, by była to nagroda, która pomaga w zaprowadzaniu pokoju…
“Jeśli tak, być może nie będzie w tym roku nagrody dla polityków-weteranów czy gwiazd popkultury, ale raczej ludzi, którzy na co dzień walczą o pokój swojej społeczności. Być może Piedad Cordoba z Kolumbii albo niedawno zwolniona z niewoli Ingrid Betancourt, afgańska aktywistka Sima Samar, premier Zimbabwe Morgan Tsvangirai albo jordański książę Ghazi bin Muhammad, który promuje porozumienie między Islamem a Chrześcijaństwem.”

Reklama

64 KOMENTARZE

  1. hmmm
    Jasmine, od czasu gdy nagrodę pokojowa Nobla przyznano niejakiemu Nelsonowi Mandeli, a przyznano mu ja za to że po pierwsze przesiedział 25 lat w wiezieniu tylko po trochu za to co robił, a bardziej za to co obiecywał że zrobi, to można przyjąć założenie, że pokojowego Nobla może dostać każdy, byle się ładnie uśmiechał i dużo mówił jaki to on jest wspaniały.
    Idąc tym tropem, to w kolejnych rozdaniach ja byłbym idealnym kandydatem, zrobiłem bardzo dużo dla pokoju, a jest to mój duży pokój, ten sam w którym teraz siedzę i pisze, potrafię mówić jak najęty popracuje jeszcze tylko nad uśmiechem i załatwione.
    No oczywiście mogę jeszcze wzorem pana Mandeli coś zniszczyć, na przykład ładny kraj, choć w moim przypadku to bardziej w grę wchodziło by coś mniejszego.
    U Kuraka FM napisała że Barak dostał (może) nobla za rezygnacje z tarczy, a jeśli tak to idąc tym akurat tropem można by przyjąć, że dostał go za kopa w nadzieje panów Kaczyńskich i ich popleczników, nooo, lokalny element jest konieczny, bez tego komentarz się nie liczy

    • Dlaczego Ty mi to robisz
      Dlaczego Ty mi to robisz stary? Wiesz jak nie cierpię durnowatych porównań. 25 lat w więzieniu, za to co obiecywał, że zrobi? Już pomijając fakt, że zrobił, bo nie wiem jak Ty, ale ja jestem na etapie wiedzy, że nie ma apartheidu w RPA, to po co pisać taki bzdury, że jedynie przesiedział 25 lat. Za co siedział? Chciałbyś siedzieć tak jak on, za nic? Jedyne 25 lat? I byś zrobił siedząc? Litości stary. Litości.

      • hmmm
        pan Mandela wyszedł by z więzienia dość szybko, władze RPA chciały od niego tylko jednego, chciały by zrezygnował z terroryzmu, na co ten wspaniały człowiek odpowiedział, że białych zabijał będzie zawsze i wszędzie, to i posiedział
        A co do RPA, to mylisz się że niema tam apartheidu, jest tylko że odwrócony, teraz dyskryminowani są ludzie którzy stworzyli ten kraj od taka historii kolej

        • Dobra upieraj się, na
          Dobra upieraj się, na szczęście nie ja się podpisuję pod tymi głupotami. Nie słyszałem, aby Mandela był ścigany za ludobójstwo, ani, żeby siedział za zabijanie białych, co nie znaczy, że w internecie nie można pisać różnych głupot, internet z tego słynie. Myślę, że Twoja opinia zaistnieje w internecie obok takich rewelacji jak Stalin co kochał dzieci, albo Hitler co budował autostrady, co jest oczywiście do retorycznej argumentacji.

          • hmmm
            dzieci i autostrady się nie liczą, w przypadku panów Mandala, Stalin i Hitler jak już to wspólny mianownik wynika z faktu że nikogo osobiście nie zabili, choć co do Stalina nie jestem pewien.
            Mandela siedząc w wiezieniu, swoim tam siedzeniem, i milczeniem na tema morderstw, dawał na nie przyzwolenie, był przywódcą, mógł jednym słowem, gestem, wprowadzić na powrót ANC na drogę pokojowej walki. Nie chciał, więc moim zdaniem jest odpowiedzialny za terroryzm w RPA

          • Tak to jest bardzo oryginalne
            Tak to jest bardzo oryginalne myślenie, tylko że ono się głupotą nazywa. Ale co i rusz takie myślenie spotyka się w internecie, ostatnio gdzieś czytałem, że skoro 13 letnie dziewczynki wytrzymywały na gestapo, to i dorośli na SB nie powinni mieć problemów. Myślę, że idziesz dalej, ale tak jak mówiłem, Bogu dzięki nie ja się pod głupotami podpisuję.

  2. hmmm
    Jasmine, od czasu gdy nagrodę pokojowa Nobla przyznano niejakiemu Nelsonowi Mandeli, a przyznano mu ja za to że po pierwsze przesiedział 25 lat w wiezieniu tylko po trochu za to co robił, a bardziej za to co obiecywał że zrobi, to można przyjąć założenie, że pokojowego Nobla może dostać każdy, byle się ładnie uśmiechał i dużo mówił jaki to on jest wspaniały.
    Idąc tym tropem, to w kolejnych rozdaniach ja byłbym idealnym kandydatem, zrobiłem bardzo dużo dla pokoju, a jest to mój duży pokój, ten sam w którym teraz siedzę i pisze, potrafię mówić jak najęty popracuje jeszcze tylko nad uśmiechem i załatwione.
    No oczywiście mogę jeszcze wzorem pana Mandeli coś zniszczyć, na przykład ładny kraj, choć w moim przypadku to bardziej w grę wchodziło by coś mniejszego.
    U Kuraka FM napisała że Barak dostał (może) nobla za rezygnacje z tarczy, a jeśli tak to idąc tym akurat tropem można by przyjąć, że dostał go za kopa w nadzieje panów Kaczyńskich i ich popleczników, nooo, lokalny element jest konieczny, bez tego komentarz się nie liczy

    • Dlaczego Ty mi to robisz
      Dlaczego Ty mi to robisz stary? Wiesz jak nie cierpię durnowatych porównań. 25 lat w więzieniu, za to co obiecywał, że zrobi? Już pomijając fakt, że zrobił, bo nie wiem jak Ty, ale ja jestem na etapie wiedzy, że nie ma apartheidu w RPA, to po co pisać taki bzdury, że jedynie przesiedział 25 lat. Za co siedział? Chciałbyś siedzieć tak jak on, za nic? Jedyne 25 lat? I byś zrobił siedząc? Litości stary. Litości.

      • hmmm
        pan Mandela wyszedł by z więzienia dość szybko, władze RPA chciały od niego tylko jednego, chciały by zrezygnował z terroryzmu, na co ten wspaniały człowiek odpowiedział, że białych zabijał będzie zawsze i wszędzie, to i posiedział
        A co do RPA, to mylisz się że niema tam apartheidu, jest tylko że odwrócony, teraz dyskryminowani są ludzie którzy stworzyli ten kraj od taka historii kolej

        • Dobra upieraj się, na
          Dobra upieraj się, na szczęście nie ja się podpisuję pod tymi głupotami. Nie słyszałem, aby Mandela był ścigany za ludobójstwo, ani, żeby siedział za zabijanie białych, co nie znaczy, że w internecie nie można pisać różnych głupot, internet z tego słynie. Myślę, że Twoja opinia zaistnieje w internecie obok takich rewelacji jak Stalin co kochał dzieci, albo Hitler co budował autostrady, co jest oczywiście do retorycznej argumentacji.

          • hmmm
            dzieci i autostrady się nie liczą, w przypadku panów Mandala, Stalin i Hitler jak już to wspólny mianownik wynika z faktu że nikogo osobiście nie zabili, choć co do Stalina nie jestem pewien.
            Mandela siedząc w wiezieniu, swoim tam siedzeniem, i milczeniem na tema morderstw, dawał na nie przyzwolenie, był przywódcą, mógł jednym słowem, gestem, wprowadzić na powrót ANC na drogę pokojowej walki. Nie chciał, więc moim zdaniem jest odpowiedzialny za terroryzm w RPA

          • Tak to jest bardzo oryginalne
            Tak to jest bardzo oryginalne myślenie, tylko że ono się głupotą nazywa. Ale co i rusz takie myślenie spotyka się w internecie, ostatnio gdzieś czytałem, że skoro 13 letnie dziewczynki wytrzymywały na gestapo, to i dorośli na SB nie powinni mieć problemów. Myślę, że idziesz dalej, ale tak jak mówiłem, Bogu dzięki nie ja się pod głupotami podpisuję.

  3. hmmm
    Jasmine, od czasu gdy nagrodę pokojowa Nobla przyznano niejakiemu Nelsonowi Mandeli, a przyznano mu ja za to że po pierwsze przesiedział 25 lat w wiezieniu tylko po trochu za to co robił, a bardziej za to co obiecywał że zrobi, to można przyjąć założenie, że pokojowego Nobla może dostać każdy, byle się ładnie uśmiechał i dużo mówił jaki to on jest wspaniały.
    Idąc tym tropem, to w kolejnych rozdaniach ja byłbym idealnym kandydatem, zrobiłem bardzo dużo dla pokoju, a jest to mój duży pokój, ten sam w którym teraz siedzę i pisze, potrafię mówić jak najęty popracuje jeszcze tylko nad uśmiechem i załatwione.
    No oczywiście mogę jeszcze wzorem pana Mandeli coś zniszczyć, na przykład ładny kraj, choć w moim przypadku to bardziej w grę wchodziło by coś mniejszego.
    U Kuraka FM napisała że Barak dostał (może) nobla za rezygnacje z tarczy, a jeśli tak to idąc tym akurat tropem można by przyjąć, że dostał go za kopa w nadzieje panów Kaczyńskich i ich popleczników, nooo, lokalny element jest konieczny, bez tego komentarz się nie liczy

    • Dlaczego Ty mi to robisz
      Dlaczego Ty mi to robisz stary? Wiesz jak nie cierpię durnowatych porównań. 25 lat w więzieniu, za to co obiecywał, że zrobi? Już pomijając fakt, że zrobił, bo nie wiem jak Ty, ale ja jestem na etapie wiedzy, że nie ma apartheidu w RPA, to po co pisać taki bzdury, że jedynie przesiedział 25 lat. Za co siedział? Chciałbyś siedzieć tak jak on, za nic? Jedyne 25 lat? I byś zrobił siedząc? Litości stary. Litości.

      • hmmm
        pan Mandela wyszedł by z więzienia dość szybko, władze RPA chciały od niego tylko jednego, chciały by zrezygnował z terroryzmu, na co ten wspaniały człowiek odpowiedział, że białych zabijał będzie zawsze i wszędzie, to i posiedział
        A co do RPA, to mylisz się że niema tam apartheidu, jest tylko że odwrócony, teraz dyskryminowani są ludzie którzy stworzyli ten kraj od taka historii kolej

        • Dobra upieraj się, na
          Dobra upieraj się, na szczęście nie ja się podpisuję pod tymi głupotami. Nie słyszałem, aby Mandela był ścigany za ludobójstwo, ani, żeby siedział za zabijanie białych, co nie znaczy, że w internecie nie można pisać różnych głupot, internet z tego słynie. Myślę, że Twoja opinia zaistnieje w internecie obok takich rewelacji jak Stalin co kochał dzieci, albo Hitler co budował autostrady, co jest oczywiście do retorycznej argumentacji.

          • hmmm
            dzieci i autostrady się nie liczą, w przypadku panów Mandala, Stalin i Hitler jak już to wspólny mianownik wynika z faktu że nikogo osobiście nie zabili, choć co do Stalina nie jestem pewien.
            Mandela siedząc w wiezieniu, swoim tam siedzeniem, i milczeniem na tema morderstw, dawał na nie przyzwolenie, był przywódcą, mógł jednym słowem, gestem, wprowadzić na powrót ANC na drogę pokojowej walki. Nie chciał, więc moim zdaniem jest odpowiedzialny za terroryzm w RPA

          • Tak to jest bardzo oryginalne
            Tak to jest bardzo oryginalne myślenie, tylko że ono się głupotą nazywa. Ale co i rusz takie myślenie spotyka się w internecie, ostatnio gdzieś czytałem, że skoro 13 letnie dziewczynki wytrzymywały na gestapo, to i dorośli na SB nie powinni mieć problemów. Myślę, że idziesz dalej, ale tak jak mówiłem, Bogu dzięki nie ja się pod głupotami podpisuję.

  4. hmmm
    Jasmine, od czasu gdy nagrodę pokojowa Nobla przyznano niejakiemu Nelsonowi Mandeli, a przyznano mu ja za to że po pierwsze przesiedział 25 lat w wiezieniu tylko po trochu za to co robił, a bardziej za to co obiecywał że zrobi, to można przyjąć założenie, że pokojowego Nobla może dostać każdy, byle się ładnie uśmiechał i dużo mówił jaki to on jest wspaniały.
    Idąc tym tropem, to w kolejnych rozdaniach ja byłbym idealnym kandydatem, zrobiłem bardzo dużo dla pokoju, a jest to mój duży pokój, ten sam w którym teraz siedzę i pisze, potrafię mówić jak najęty popracuje jeszcze tylko nad uśmiechem i załatwione.
    No oczywiście mogę jeszcze wzorem pana Mandeli coś zniszczyć, na przykład ładny kraj, choć w moim przypadku to bardziej w grę wchodziło by coś mniejszego.
    U Kuraka FM napisała że Barak dostał (może) nobla za rezygnacje z tarczy, a jeśli tak to idąc tym akurat tropem można by przyjąć, że dostał go za kopa w nadzieje panów Kaczyńskich i ich popleczników, nooo, lokalny element jest konieczny, bez tego komentarz się nie liczy

    • Dlaczego Ty mi to robisz
      Dlaczego Ty mi to robisz stary? Wiesz jak nie cierpię durnowatych porównań. 25 lat w więzieniu, za to co obiecywał, że zrobi? Już pomijając fakt, że zrobił, bo nie wiem jak Ty, ale ja jestem na etapie wiedzy, że nie ma apartheidu w RPA, to po co pisać taki bzdury, że jedynie przesiedział 25 lat. Za co siedział? Chciałbyś siedzieć tak jak on, za nic? Jedyne 25 lat? I byś zrobił siedząc? Litości stary. Litości.

      • hmmm
        pan Mandela wyszedł by z więzienia dość szybko, władze RPA chciały od niego tylko jednego, chciały by zrezygnował z terroryzmu, na co ten wspaniały człowiek odpowiedział, że białych zabijał będzie zawsze i wszędzie, to i posiedział
        A co do RPA, to mylisz się że niema tam apartheidu, jest tylko że odwrócony, teraz dyskryminowani są ludzie którzy stworzyli ten kraj od taka historii kolej

        • Dobra upieraj się, na
          Dobra upieraj się, na szczęście nie ja się podpisuję pod tymi głupotami. Nie słyszałem, aby Mandela był ścigany za ludobójstwo, ani, żeby siedział za zabijanie białych, co nie znaczy, że w internecie nie można pisać różnych głupot, internet z tego słynie. Myślę, że Twoja opinia zaistnieje w internecie obok takich rewelacji jak Stalin co kochał dzieci, albo Hitler co budował autostrady, co jest oczywiście do retorycznej argumentacji.

          • hmmm
            dzieci i autostrady się nie liczą, w przypadku panów Mandala, Stalin i Hitler jak już to wspólny mianownik wynika z faktu że nikogo osobiście nie zabili, choć co do Stalina nie jestem pewien.
            Mandela siedząc w wiezieniu, swoim tam siedzeniem, i milczeniem na tema morderstw, dawał na nie przyzwolenie, był przywódcą, mógł jednym słowem, gestem, wprowadzić na powrót ANC na drogę pokojowej walki. Nie chciał, więc moim zdaniem jest odpowiedzialny za terroryzm w RPA

          • Tak to jest bardzo oryginalne
            Tak to jest bardzo oryginalne myślenie, tylko że ono się głupotą nazywa. Ale co i rusz takie myślenie spotyka się w internecie, ostatnio gdzieś czytałem, że skoro 13 letnie dziewczynki wytrzymywały na gestapo, to i dorośli na SB nie powinni mieć problemów. Myślę, że idziesz dalej, ale tak jak mówiłem, Bogu dzięki nie ja się pod głupotami podpisuję.

  5. Wszyscy o tym wiemy, poniższy
    Wszyscy o tym wiemy, poniższy tekst to raczej przypomnienie dla mnie samej.

    Nie trzeba być świętym, by otrzymać nominację do pokojowej Nagrody Nobla. W ponad stuletniej historii tego wyróżnienia wielokrotnie byli do niego nominowani ludzie o mało pokojowych intencjach.

    W 1939 roku jednym z kandydatów był kanclerz Trzeciej Rzeszy Niemieckiej – Adolf Hitler. Jego osobę zgłosił szwedzki parlamentarzysta E.G.C. Brandt.

    Józef Stalin był nominowany do pokojowej Nagrody Nobla dwukrotnie. Po raz pierwszy w 1945 jego kandydaturę zgłosił Halvdan Koht, historyk i były minister spraw zagranicznych Norwegii. Drugi raz Stalina do pokojowej nagrody Nobla zgłosił w 1948 roku czeski naukowiec Wladislav Rieger.

    W kontekście tych i wielu innych kandydatur nagroda dla Obamy jakoś mniej zaczyna mnie dziwić.

    Nikt Ci tyle nie da ile ja mogę ci obiecać.

  6. Wszyscy o tym wiemy, poniższy
    Wszyscy o tym wiemy, poniższy tekst to raczej przypomnienie dla mnie samej.

    Nie trzeba być świętym, by otrzymać nominację do pokojowej Nagrody Nobla. W ponad stuletniej historii tego wyróżnienia wielokrotnie byli do niego nominowani ludzie o mało pokojowych intencjach.

    W 1939 roku jednym z kandydatów był kanclerz Trzeciej Rzeszy Niemieckiej – Adolf Hitler. Jego osobę zgłosił szwedzki parlamentarzysta E.G.C. Brandt.

    Józef Stalin był nominowany do pokojowej Nagrody Nobla dwukrotnie. Po raz pierwszy w 1945 jego kandydaturę zgłosił Halvdan Koht, historyk i były minister spraw zagranicznych Norwegii. Drugi raz Stalina do pokojowej nagrody Nobla zgłosił w 1948 roku czeski naukowiec Wladislav Rieger.

    W kontekście tych i wielu innych kandydatur nagroda dla Obamy jakoś mniej zaczyna mnie dziwić.

    Nikt Ci tyle nie da ile ja mogę ci obiecać.

  7. Wszyscy o tym wiemy, poniższy
    Wszyscy o tym wiemy, poniższy tekst to raczej przypomnienie dla mnie samej.

    Nie trzeba być świętym, by otrzymać nominację do pokojowej Nagrody Nobla. W ponad stuletniej historii tego wyróżnienia wielokrotnie byli do niego nominowani ludzie o mało pokojowych intencjach.

    W 1939 roku jednym z kandydatów był kanclerz Trzeciej Rzeszy Niemieckiej – Adolf Hitler. Jego osobę zgłosił szwedzki parlamentarzysta E.G.C. Brandt.

    Józef Stalin był nominowany do pokojowej Nagrody Nobla dwukrotnie. Po raz pierwszy w 1945 jego kandydaturę zgłosił Halvdan Koht, historyk i były minister spraw zagranicznych Norwegii. Drugi raz Stalina do pokojowej nagrody Nobla zgłosił w 1948 roku czeski naukowiec Wladislav Rieger.

    W kontekście tych i wielu innych kandydatur nagroda dla Obamy jakoś mniej zaczyna mnie dziwić.

    Nikt Ci tyle nie da ile ja mogę ci obiecać.

  8. Wszyscy o tym wiemy, poniższy
    Wszyscy o tym wiemy, poniższy tekst to raczej przypomnienie dla mnie samej.

    Nie trzeba być świętym, by otrzymać nominację do pokojowej Nagrody Nobla. W ponad stuletniej historii tego wyróżnienia wielokrotnie byli do niego nominowani ludzie o mało pokojowych intencjach.

    W 1939 roku jednym z kandydatów był kanclerz Trzeciej Rzeszy Niemieckiej – Adolf Hitler. Jego osobę zgłosił szwedzki parlamentarzysta E.G.C. Brandt.

    Józef Stalin był nominowany do pokojowej Nagrody Nobla dwukrotnie. Po raz pierwszy w 1945 jego kandydaturę zgłosił Halvdan Koht, historyk i były minister spraw zagranicznych Norwegii. Drugi raz Stalina do pokojowej nagrody Nobla zgłosił w 1948 roku czeski naukowiec Wladislav Rieger.

    W kontekście tych i wielu innych kandydatur nagroda dla Obamy jakoś mniej zaczyna mnie dziwić.

    Nikt Ci tyle nie da ile ja mogę ci obiecać.

  9. hmmm
    ANC bardzo długo występowało przeciw apartheidowi w “pokojowy” sposób, do eskalacji działań terrorystycznych, doszło już po delegalizacji organizacji związanej z aktami sabotażu głównie, potem był już terroryzm a nie jakaś walka narodowo wyzwoleńcza. RPA to był kraj białych ludzi, przez nich stworzony i przez nich doprowadzony do rozkwitu.
    Mandela gdy był zamykany do więzienia początkowo na 5 lat był przywódca organizacji która pod jego kierownictwem, pomimo że przebywał w więzieniu (to też ciekawe, 27 lat w więzieniu, a ponoć tam tak strasznie było), to no był liderem, on jednym gestem, jednym słowem mógł zmienić sposób “walki” (tylko walki o co) ze zbrodniczego na cywilizowany.
    I to tyle o Mandeli, apartheidzie i RPA, dla mnie to bandyta, a to że cal;y “postępowy’ świat ma na jego punkcie pierdolca mnie nie interesuje, Ernesto Che Guevara dla “postępowego” świata to też ikona walki narodowo wyzwoleńczej, a dla mnie bandyta

  10. hmmm
    ANC bardzo długo występowało przeciw apartheidowi w “pokojowy” sposób, do eskalacji działań terrorystycznych, doszło już po delegalizacji organizacji związanej z aktami sabotażu głównie, potem był już terroryzm a nie jakaś walka narodowo wyzwoleńcza. RPA to był kraj białych ludzi, przez nich stworzony i przez nich doprowadzony do rozkwitu.
    Mandela gdy był zamykany do więzienia początkowo na 5 lat był przywódca organizacji która pod jego kierownictwem, pomimo że przebywał w więzieniu (to też ciekawe, 27 lat w więzieniu, a ponoć tam tak strasznie było), to no był liderem, on jednym gestem, jednym słowem mógł zmienić sposób “walki” (tylko walki o co) ze zbrodniczego na cywilizowany.
    I to tyle o Mandeli, apartheidzie i RPA, dla mnie to bandyta, a to że cal;y “postępowy’ świat ma na jego punkcie pierdolca mnie nie interesuje, Ernesto Che Guevara dla “postępowego” świata to też ikona walki narodowo wyzwoleńczej, a dla mnie bandyta

  11. hmmm
    ANC bardzo długo występowało przeciw apartheidowi w “pokojowy” sposób, do eskalacji działań terrorystycznych, doszło już po delegalizacji organizacji związanej z aktami sabotażu głównie, potem był już terroryzm a nie jakaś walka narodowo wyzwoleńcza. RPA to był kraj białych ludzi, przez nich stworzony i przez nich doprowadzony do rozkwitu.
    Mandela gdy był zamykany do więzienia początkowo na 5 lat był przywódca organizacji która pod jego kierownictwem, pomimo że przebywał w więzieniu (to też ciekawe, 27 lat w więzieniu, a ponoć tam tak strasznie było), to no był liderem, on jednym gestem, jednym słowem mógł zmienić sposób “walki” (tylko walki o co) ze zbrodniczego na cywilizowany.
    I to tyle o Mandeli, apartheidzie i RPA, dla mnie to bandyta, a to że cal;y “postępowy’ świat ma na jego punkcie pierdolca mnie nie interesuje, Ernesto Che Guevara dla “postępowego” świata to też ikona walki narodowo wyzwoleńczej, a dla mnie bandyta

  12. hmmm
    ANC bardzo długo występowało przeciw apartheidowi w “pokojowy” sposób, do eskalacji działań terrorystycznych, doszło już po delegalizacji organizacji związanej z aktami sabotażu głównie, potem był już terroryzm a nie jakaś walka narodowo wyzwoleńcza. RPA to był kraj białych ludzi, przez nich stworzony i przez nich doprowadzony do rozkwitu.
    Mandela gdy był zamykany do więzienia początkowo na 5 lat był przywódca organizacji która pod jego kierownictwem, pomimo że przebywał w więzieniu (to też ciekawe, 27 lat w więzieniu, a ponoć tam tak strasznie było), to no był liderem, on jednym gestem, jednym słowem mógł zmienić sposób “walki” (tylko walki o co) ze zbrodniczego na cywilizowany.
    I to tyle o Mandeli, apartheidzie i RPA, dla mnie to bandyta, a to że cal;y “postępowy’ świat ma na jego punkcie pierdolca mnie nie interesuje, Ernesto Che Guevara dla “postępowego” świata to też ikona walki narodowo wyzwoleńczej, a dla mnie bandyta

  13. hmmm
    Jeśli na terenie RPA ktoś prowadził walkę narodowo-wyzwoleńcza to Burowie w XIX wieku.
    Apartheid to znaczy żyć obok bez integracji, od tyle.
    większość Afrykanów w RPA to ludność napływowa, nie rdzenna,
    Polityczna poprawność uznała, że RPA to piekło na ziemi a rządzący tym kraje, przed zmianami, to diabły wcielone, ta sama poprawność przez długie lata tolerowała i hołubiła każdy lewacki wykwit zbrodniczość, każdy kto powiewał czerwonym lub różowym sztandarem był cacy

  14. hmmm
    Jeśli na terenie RPA ktoś prowadził walkę narodowo-wyzwoleńcza to Burowie w XIX wieku.
    Apartheid to znaczy żyć obok bez integracji, od tyle.
    większość Afrykanów w RPA to ludność napływowa, nie rdzenna,
    Polityczna poprawność uznała, że RPA to piekło na ziemi a rządzący tym kraje, przed zmianami, to diabły wcielone, ta sama poprawność przez długie lata tolerowała i hołubiła każdy lewacki wykwit zbrodniczość, każdy kto powiewał czerwonym lub różowym sztandarem był cacy

  15. hmmm
    Jeśli na terenie RPA ktoś prowadził walkę narodowo-wyzwoleńcza to Burowie w XIX wieku.
    Apartheid to znaczy żyć obok bez integracji, od tyle.
    większość Afrykanów w RPA to ludność napływowa, nie rdzenna,
    Polityczna poprawność uznała, że RPA to piekło na ziemi a rządzący tym kraje, przed zmianami, to diabły wcielone, ta sama poprawność przez długie lata tolerowała i hołubiła każdy lewacki wykwit zbrodniczość, każdy kto powiewał czerwonym lub różowym sztandarem był cacy

  16. hmmm
    Jeśli na terenie RPA ktoś prowadził walkę narodowo-wyzwoleńcza to Burowie w XIX wieku.
    Apartheid to znaczy żyć obok bez integracji, od tyle.
    większość Afrykanów w RPA to ludność napływowa, nie rdzenna,
    Polityczna poprawność uznała, że RPA to piekło na ziemi a rządzący tym kraje, przed zmianami, to diabły wcielone, ta sama poprawność przez długie lata tolerowała i hołubiła każdy lewacki wykwit zbrodniczość, każdy kto powiewał czerwonym lub różowym sztandarem był cacy

  17. hmmm
    Napisałem, że większość Afrykańczyków w RPA to ludność napływowa, przybyła tam w poszukiwaniu pracy, bo tam praca była i to “piekło na ziemi” było dla nich rajem.
    Co do Żydów i getta bo może bardziej ciekawym przykładem było by życie wspólnot żydowskich w przedwojennej Polsce, bez integracji z krajem i zamieszkania. ten przykład oczywiście nie przekłada się na sytuacje w RPA ale pokazuje jak wygląda życie wspólnie ale obok.

  18. hmmm
    Napisałem, że większość Afrykańczyków w RPA to ludność napływowa, przybyła tam w poszukiwaniu pracy, bo tam praca była i to “piekło na ziemi” było dla nich rajem.
    Co do Żydów i getta bo może bardziej ciekawym przykładem było by życie wspólnot żydowskich w przedwojennej Polsce, bez integracji z krajem i zamieszkania. ten przykład oczywiście nie przekłada się na sytuacje w RPA ale pokazuje jak wygląda życie wspólnie ale obok.

  19. hmmm
    Napisałem, że większość Afrykańczyków w RPA to ludność napływowa, przybyła tam w poszukiwaniu pracy, bo tam praca była i to “piekło na ziemi” było dla nich rajem.
    Co do Żydów i getta bo może bardziej ciekawym przykładem było by życie wspólnot żydowskich w przedwojennej Polsce, bez integracji z krajem i zamieszkania. ten przykład oczywiście nie przekłada się na sytuacje w RPA ale pokazuje jak wygląda życie wspólnie ale obok.

  20. hmmm
    Napisałem, że większość Afrykańczyków w RPA to ludność napływowa, przybyła tam w poszukiwaniu pracy, bo tam praca była i to “piekło na ziemi” było dla nich rajem.
    Co do Żydów i getta bo może bardziej ciekawym przykładem było by życie wspólnot żydowskich w przedwojennej Polsce, bez integracji z krajem i zamieszkania. ten przykład oczywiście nie przekłada się na sytuacje w RPA ale pokazuje jak wygląda życie wspólnie ale obok.

  21. hmmm
    ich wybór, tej wiekszości co z czasem zaczęła walczyć o prawa jakie jej się niezależały polegał na tym, że mogli pozostać w swoich krajach, lub tez przenieść się do RPA i tam włączyć się w nurt walki o równość i władzę, dzięki tej walce w Johannesburg otaczają dzielnice slamsów a RPA jest jednym z najniebezpieczniejszych miejsc na świecie, nie ma tam wolny, jest stała systematyczna, metodyczna ale przecież o to właśnie chodziło, rzeź swoich przez swoich (choć czy swoi bo czarni to swoi?)

  22. hmmm
    ich wybór, tej wiekszości co z czasem zaczęła walczyć o prawa jakie jej się niezależały polegał na tym, że mogli pozostać w swoich krajach, lub tez przenieść się do RPA i tam włączyć się w nurt walki o równość i władzę, dzięki tej walce w Johannesburg otaczają dzielnice slamsów a RPA jest jednym z najniebezpieczniejszych miejsc na świecie, nie ma tam wolny, jest stała systematyczna, metodyczna ale przecież o to właśnie chodziło, rzeź swoich przez swoich (choć czy swoi bo czarni to swoi?)

  23. hmmm
    ich wybór, tej wiekszości co z czasem zaczęła walczyć o prawa jakie jej się niezależały polegał na tym, że mogli pozostać w swoich krajach, lub tez przenieść się do RPA i tam włączyć się w nurt walki o równość i władzę, dzięki tej walce w Johannesburg otaczają dzielnice slamsów a RPA jest jednym z najniebezpieczniejszych miejsc na świecie, nie ma tam wolny, jest stała systematyczna, metodyczna ale przecież o to właśnie chodziło, rzeź swoich przez swoich (choć czy swoi bo czarni to swoi?)

  24. hmmm
    ich wybór, tej wiekszości co z czasem zaczęła walczyć o prawa jakie jej się niezależały polegał na tym, że mogli pozostać w swoich krajach, lub tez przenieść się do RPA i tam włączyć się w nurt walki o równość i władzę, dzięki tej walce w Johannesburg otaczają dzielnice slamsów a RPA jest jednym z najniebezpieczniejszych miejsc na świecie, nie ma tam wolny, jest stała systematyczna, metodyczna ale przecież o to właśnie chodziło, rzeź swoich przez swoich (choć czy swoi bo czarni to swoi?)

  25. hmmm
    Aby zakończyć, bo ja zostanę przy swoim zdaniu, RPA to był kraj, państwo stworzone przez białych, oddanie władzy i hmmmm, zupełnie nieudana tak zwana integracja doprowadziła do załamania się całego państwa,
    A co pchało afrykańskich mieszkańców do walki? chora idea i instruktorzy szkoleni w krajach demokracji ludowej lub tez zbrodniczego komunizmu do wyboru.
    Rugby w wykonaniu reprezentacji RPA to sport białych, piłka nożna jest sportem czarnych, gra jeden biały zawsze wygwizdywany, choć mądrzy ludzie twierdzą że ten przeciągły ryk tysięcy gardeł to dowód umiłowania wspaniałego zawodnika, ja taki mądry nie jestem, dla mnie to złowrogi pomruk rasistowskiej tłuszczy

  26. hmmm
    Aby zakończyć, bo ja zostanę przy swoim zdaniu, RPA to był kraj, państwo stworzone przez białych, oddanie władzy i hmmmm, zupełnie nieudana tak zwana integracja doprowadziła do załamania się całego państwa,
    A co pchało afrykańskich mieszkańców do walki? chora idea i instruktorzy szkoleni w krajach demokracji ludowej lub tez zbrodniczego komunizmu do wyboru.
    Rugby w wykonaniu reprezentacji RPA to sport białych, piłka nożna jest sportem czarnych, gra jeden biały zawsze wygwizdywany, choć mądrzy ludzie twierdzą że ten przeciągły ryk tysięcy gardeł to dowód umiłowania wspaniałego zawodnika, ja taki mądry nie jestem, dla mnie to złowrogi pomruk rasistowskiej tłuszczy

  27. hmmm
    Aby zakończyć, bo ja zostanę przy swoim zdaniu, RPA to był kraj, państwo stworzone przez białych, oddanie władzy i hmmmm, zupełnie nieudana tak zwana integracja doprowadziła do załamania się całego państwa,
    A co pchało afrykańskich mieszkańców do walki? chora idea i instruktorzy szkoleni w krajach demokracji ludowej lub tez zbrodniczego komunizmu do wyboru.
    Rugby w wykonaniu reprezentacji RPA to sport białych, piłka nożna jest sportem czarnych, gra jeden biały zawsze wygwizdywany, choć mądrzy ludzie twierdzą że ten przeciągły ryk tysięcy gardeł to dowód umiłowania wspaniałego zawodnika, ja taki mądry nie jestem, dla mnie to złowrogi pomruk rasistowskiej tłuszczy

  28. hmmm
    Aby zakończyć, bo ja zostanę przy swoim zdaniu, RPA to był kraj, państwo stworzone przez białych, oddanie władzy i hmmmm, zupełnie nieudana tak zwana integracja doprowadziła do załamania się całego państwa,
    A co pchało afrykańskich mieszkańców do walki? chora idea i instruktorzy szkoleni w krajach demokracji ludowej lub tez zbrodniczego komunizmu do wyboru.
    Rugby w wykonaniu reprezentacji RPA to sport białych, piłka nożna jest sportem czarnych, gra jeden biały zawsze wygwizdywany, choć mądrzy ludzie twierdzą że ten przeciągły ryk tysięcy gardeł to dowód umiłowania wspaniałego zawodnika, ja taki mądry nie jestem, dla mnie to złowrogi pomruk rasistowskiej tłuszczy

  29. Proszę o wybaczenie, że tak
    Proszę o wybaczenie, że tak późno odpowiadam. Miałam problem z odpowiedzią na Pana pytania. Dopiero dziś dotarłam to tejże. Mam nadzieję, że doceni Pan wysiłek jaki włożyłam w poszukiwania. 24 tomy sporo ważą. Ciężko było.

    1939 -1943 – nie przyznano

    1945 – Cordell Hull (USA) dla współzałożyciela ONZ

    1948 – nie przyznano

    Źródło 24-o tomowa Encyklopedia PWN.

  30. Proszę o wybaczenie, że tak
    Proszę o wybaczenie, że tak późno odpowiadam. Miałam problem z odpowiedzią na Pana pytania. Dopiero dziś dotarłam to tejże. Mam nadzieję, że doceni Pan wysiłek jaki włożyłam w poszukiwania. 24 tomy sporo ważą. Ciężko było.

    1939 -1943 – nie przyznano

    1945 – Cordell Hull (USA) dla współzałożyciela ONZ

    1948 – nie przyznano

    Źródło 24-o tomowa Encyklopedia PWN.

  31. Proszę o wybaczenie, że tak
    Proszę o wybaczenie, że tak późno odpowiadam. Miałam problem z odpowiedzią na Pana pytania. Dopiero dziś dotarłam to tejże. Mam nadzieję, że doceni Pan wysiłek jaki włożyłam w poszukiwania. 24 tomy sporo ważą. Ciężko było.

    1939 -1943 – nie przyznano

    1945 – Cordell Hull (USA) dla współzałożyciela ONZ

    1948 – nie przyznano

    Źródło 24-o tomowa Encyklopedia PWN.

  32. Proszę o wybaczenie, że tak
    Proszę o wybaczenie, że tak późno odpowiadam. Miałam problem z odpowiedzią na Pana pytania. Dopiero dziś dotarłam to tejże. Mam nadzieję, że doceni Pan wysiłek jaki włożyłam w poszukiwania. 24 tomy sporo ważą. Ciężko było.

    1939 -1943 – nie przyznano

    1945 – Cordell Hull (USA) dla współzałożyciela ONZ

    1948 – nie przyznano

    Źródło 24-o tomowa Encyklopedia PWN.

  33. Cordell Hull (ur. 2
    Cordell Hull (ur. 2 października 1871, zm. 23 lipca 1955) – amerykański polityk, sekretarz stanu Stanów Zjednoczonych (4 marca 1933 – 30 listopada 1944)

    Sekretarz stanu, odpowiednik ministra w innych krajach, stojący na czele Departamentu Stanu odpowiedzialnego za sprawy zagraniczne, to Pańskim zdaniem “jakiś amerykański urzędnik”?

    Co do drugiej części Pana wypowiedzi, pozwoli Pan, że nawet w tak skromnym zakresie jak powyżej, się nie odniosę. Z prozaicznego powodu. Nie chce mi się.:)

  34. Cordell Hull (ur. 2
    Cordell Hull (ur. 2 października 1871, zm. 23 lipca 1955) – amerykański polityk, sekretarz stanu Stanów Zjednoczonych (4 marca 1933 – 30 listopada 1944)

    Sekretarz stanu, odpowiednik ministra w innych krajach, stojący na czele Departamentu Stanu odpowiedzialnego za sprawy zagraniczne, to Pańskim zdaniem “jakiś amerykański urzędnik”?

    Co do drugiej części Pana wypowiedzi, pozwoli Pan, że nawet w tak skromnym zakresie jak powyżej, się nie odniosę. Z prozaicznego powodu. Nie chce mi się.:)

  35. Cordell Hull (ur. 2
    Cordell Hull (ur. 2 października 1871, zm. 23 lipca 1955) – amerykański polityk, sekretarz stanu Stanów Zjednoczonych (4 marca 1933 – 30 listopada 1944)

    Sekretarz stanu, odpowiednik ministra w innych krajach, stojący na czele Departamentu Stanu odpowiedzialnego za sprawy zagraniczne, to Pańskim zdaniem “jakiś amerykański urzędnik”?

    Co do drugiej części Pana wypowiedzi, pozwoli Pan, że nawet w tak skromnym zakresie jak powyżej, się nie odniosę. Z prozaicznego powodu. Nie chce mi się.:)

  36. Cordell Hull (ur. 2
    Cordell Hull (ur. 2 października 1871, zm. 23 lipca 1955) – amerykański polityk, sekretarz stanu Stanów Zjednoczonych (4 marca 1933 – 30 listopada 1944)

    Sekretarz stanu, odpowiednik ministra w innych krajach, stojący na czele Departamentu Stanu odpowiedzialnego za sprawy zagraniczne, to Pańskim zdaniem “jakiś amerykański urzędnik”?

    Co do drugiej części Pana wypowiedzi, pozwoli Pan, że nawet w tak skromnym zakresie jak powyżej, się nie odniosę. Z prozaicznego powodu. Nie chce mi się.:)