Reklama

Wdawanie się w dyskusję zna temat obiektywności mediów to zajęcie dla pensjonarek i zawodowych propagandzistów, ewentualnie doskonała rozrywka przy prasowaniu pościeli. Takie zwierzę nie istnieje i co więcej nigdy nie istniało. Wykładu nie mam zamiaru robić, ale tak dla historycznego porządku przypomnę, że początki dziennikarstwa były znacznie poważniejsze niż deliberowanie, co jest prawdą, a co imaginacją. Skąd się wzięło starożytne powiedzenie: „Nie zabija się posłańca przynoszącego złe wiadomości”? Z życia, wyłącznie z życia, po tragicznej śmierci wielu posłańców ukuła się ta humanitarna reguła. Zostawiam zatem bzdurne dywagacje odnoszące się do nieistniejących zwierząt i przechodzę do rzeczy. Człowiek jest od tego, żeby myślał, dlatego nie powinien się kurczowo trzymać tez, które się zużyły, ale równie wielkim grzechem jest porzucanie prawidłowych diagnoz ze względu na ich kontrowersyjność. Od lat powtarzam, że proste przejęcie Telewizji Polskiej i Polskiego Radia przez PiS to jest jakieś 40% do 60% na rzecz obiektywizowania przekazu medialnego. Czym się różni obiektywizm mediów od obiektywizowania przekazu medialnego? Przede wszystkim siłą i kierunkiem weryfikowania informacji. Zobiektywizowanie mediów to nic innego jak podział na prawe i lewe, w skrócie oczywiście. Taki stan rzeczy wywołuje błogosławione skutki, dziennikarz A i B przekazują odbiorcy C swoje wersje wydarzeń, ale to odbiorca ostatecznie decyduje, co go przekonało. Znany system i w krajach kultywujących wolność słowa funkcjonuje od lat, w ramach proporcjonalnego udziału w życiu publicznym polemizujących ze sobą stron.

W Polsce mamy 85% do 90% lewicowo-liberalnych przekaźników i funkcjonariuszy, to oznacza, że wolność słowa robi za tragifarsę. Śmieszne gadanie, że TV Trwam z Telewizją Republika daje dwa do dwóch, bo mamy Polsat i TVN po drugiej stronie, jest śmiesznym gadaniem. Zresztą skoro tak rzeczywiście jest, to co stoi na przeszkodzie, żeby Kraśko z Lisem i Tadlą zbudowali sobie telewizję „Trwamy” i zarabiali miliony. Przypuszczam, że dla wielu taki prosty obrót spraw już śmieszny nie jest i w tym cała rzecz. Media w Polsce zostały przejęte według reguł realnego socjalizmu. Nadajniki i drukarnie zagospodarowały gwiazdy PRL, tuż po 1989 roku i ta aneksja nastąpiła w każdym wymiarze, publicznym i komercyjnym. Pierwszym szefem „wolnej telewizji” był…. Urban, a drugim kapuś SB Drawicz. Pierwszym właścicielem ogólnopolskiej telewizji komercyjnej również był i jest TW bezpieki, nijaki Solorz-Żak. Podobnie jest w następnej komercyjnej TVN, gdzie dawni dyrektorzy peerelowskiej TVP mieszają się agentami bezpieki i agentami wpływu. Trybunę Ludu zastąpiła Gazeta Wyborcza, Michnik do dziś się otrawcie chwali, że jako jedyny mógł ostro wystartować za kredyt z USA, gdy reszcie frajerów Balcerowicz nałożył 70% od raty. Ostatnia odsłona medialnego biznesu RP III to rzecz jasna przejęcie rynku prasowego i radiowego przez obcy kapitał, głownie niemiecki. Różnie się to szacuje, ale dane mówiące o 90%, zwłaszcza w prasie nie są przesadzone. Media powstały w Polsce na bandyckich warunkach, miały jasne zadania i reprezentowały konkretne interesy oraz ideologię. Odbicie mediów publicznych i to w warunkach demokracji, daje minimum zadośćuczynienia i w pewnym zakresie prowadzi do obiektywizacji.

Reklama

Odbiorca mając do dyspozycji dwa różne przekazy o mniej więcej tej samej sile rażenia, sam będzie mógł osądzić jak wygląda rzeczywistość. Lepszej reformy mediów nikt nie wymyśli i nie przeprowadzi. Czekam niecierpliwie na ten moment, gdy TVN i Polsat będą zmuszone do pokazywania rzeczy, których nie pokazywali i do ograniczania kłamstw, w czym się nigdy nie ograniczali. Powód jest prosty, TVP dysponuje porównywalną siłą i zderzenie tych dwóch potencjałów wywołuje wzajemną kontrolę. Wiertnicza i Czerska mogły wyczyniać cuda, ponieważ wiedzieli, że Krasko i Lis w publicznej się nie wychylą i zełgają identycznie. Prawda, że piękny mechanizm i w ogóle nie skomplikowany?! No i w drugą stronę, TVP czy szerzej media prawicowe, też nie mogą iść na bezczelnego, gdy mają pod bokiem porównywalną konkurencję. Tak wygląda kompletna definicja zobiektywizowanych mediów. Absolutnie nic się nie dzieje z wolnością słowa, dopóki skonfliktowane strony debaty publicznej dysponują zbliżoną siłą przekazu. Po przejęciu mediów publicznych przez PiS proporcje i tak są wybitnie korzystne dla przekaźników i funkcjonariuszy „25 lat wolności”. W mojej ocenie to dane wyglądają tak, jak podałem na początku felietonu, w najlepszym razie 40% dla prawej strony i 60% dla lewej. Z podziału mediów na strefy wpływu zawsze wynika więcej dobrego niż z monopolu, a nad wszystkim i tak czuwa Internet. Ha!

Reklama

74 KOMENTARZE

  1. Datki na GWniana 1989
    Mój Ojciec oddał cała emeryturę na tworzenie niezależnej gazety przed wyborami w czerwcu 1989r.  Ja też wpłaciłam pewna kwotę, niestety nie pamiętam ile. Pieniadze zbierali w Warszawie w komitecie wyborczym, który mieścił sie na Placu Konstytucji. Nie wydawali żadnych zaświadceń. Być moż były jakieś cegiełki. Zastanawiam się, czy istnieja jakieś sposoby, żeby darczyńscy mogli sięgnać do Agory lub Gwnianej o zwrot tych kwot powiększonych o odsetki za ten okres? Może ktoś pamięta ile wpłacił lub ma jakieś dokumenty. Choćby po to, aby GWnojadom zakłócić spokój?


    • Niestety, ja i moja rodzina też przyłożyliśmy rękę do sukcesu tego sk.syna Michnika. A jakim dumnym się było, gdy przyniosło się do domu wystaną w kolejce GW…. Nie wiem, czy bardziej mi teraz za to głupio, czy żal…

      A internetu bym nie przeceniała – to do przedmówców. Gros narodu ogląda TVP, bo nikomu po powrocie z roboty za 1200zł nie chce się szlajać po internetach. Dlatego przejęcie wielomilionowej widowni jest takie ważne. Ludzie wolą oglądać a nie czytać!


    • Niestety, ja i moja rodzina też przyłożyliśmy rękę do sukcesu tego sk.syna Michnika. A jakim dumnym się było, gdy przyniosło się do domu wystaną w kolejce GW…. Nie wiem, czy bardziej mi teraz za to głupio, czy żal…

      A internetu bym nie przeceniała – to do przedmówców. Gros narodu ogląda TVP, bo nikomu po powrocie z roboty za 1200zł nie chce się szlajać po internetach. Dlatego przejęcie wielomilionowej widowni jest takie ważne. Ludzie wolą oglądać a nie czytać!


    • Niestety, ja i moja rodzina też przyłożyliśmy rękę do sukcesu tego sk.syna Michnika. A jakim dumnym się było, gdy przyniosło się do domu wystaną w kolejce GW…. Nie wiem, czy bardziej mi teraz za to głupio, czy żal…

      A internetu bym nie przeceniała – to do przedmówców. Gros narodu ogląda TVP, bo nikomu po powrocie z roboty za 1200zł nie chce się szlajać po internetach. Dlatego przejęcie wielomilionowej widowni jest takie ważne. Ludzie wolą oglądać a nie czytać!

  2. Datki na GWniana 1989
    Mój Ojciec oddał cała emeryturę na tworzenie niezależnej gazety przed wyborami w czerwcu 1989r.  Ja też wpłaciłam pewna kwotę, niestety nie pamiętam ile. Pieniadze zbierali w Warszawie w komitecie wyborczym, który mieścił sie na Placu Konstytucji. Nie wydawali żadnych zaświadceń. Być moż były jakieś cegiełki. Zastanawiam się, czy istnieja jakieś sposoby, żeby darczyńscy mogli sięgnać do Agory lub Gwnianej o zwrot tych kwot powiększonych o odsetki za ten okres? Może ktoś pamięta ile wpłacił lub ma jakieś dokumenty. Choćby po to, aby GWnojadom zakłócić spokój?


    • Niestety, ja i moja rodzina też przyłożyliśmy rękę do sukcesu tego sk.syna Michnika. A jakim dumnym się było, gdy przyniosło się do domu wystaną w kolejce GW…. Nie wiem, czy bardziej mi teraz za to głupio, czy żal…

      A internetu bym nie przeceniała – to do przedmówców. Gros narodu ogląda TVP, bo nikomu po powrocie z roboty za 1200zł nie chce się szlajać po internetach. Dlatego przejęcie wielomilionowej widowni jest takie ważne. Ludzie wolą oglądać a nie czytać!


    • Niestety, ja i moja rodzina też przyłożyliśmy rękę do sukcesu tego sk.syna Michnika. A jakim dumnym się było, gdy przyniosło się do domu wystaną w kolejce GW…. Nie wiem, czy bardziej mi teraz za to głupio, czy żal…

      A internetu bym nie przeceniała – to do przedmówców. Gros narodu ogląda TVP, bo nikomu po powrocie z roboty za 1200zł nie chce się szlajać po internetach. Dlatego przejęcie wielomilionowej widowni jest takie ważne. Ludzie wolą oglądać a nie czytać!


    • Niestety, ja i moja rodzina też przyłożyliśmy rękę do sukcesu tego sk.syna Michnika. A jakim dumnym się było, gdy przyniosło się do domu wystaną w kolejce GW…. Nie wiem, czy bardziej mi teraz za to głupio, czy żal…

      A internetu bym nie przeceniała – to do przedmówców. Gros narodu ogląda TVP, bo nikomu po powrocie z roboty za 1200zł nie chce się szlajać po internetach. Dlatego przejęcie wielomilionowej widowni jest takie ważne. Ludzie wolą oglądać a nie czytać!

  3. a’propos
    moja krociuska lista osob ktore powinny na stale zagoscic w stalych programach publicystycznych w mediach w ciagu najblizszych 2 mcy (bez kolejn.alfab)
    Braun;Chodakiewicz;Lisiak;Gadowski;Dakowski:Brzeski:Jaśkowski:Szydlowski;
    Michalkiewicz:Maciejewski:Kokoszkiewicz;Gadajacy grzyb;Andy51;Pasierbiewicz;
    Mojsiewicz;Fedorowicz:xs.Jacek Międlar;xs.Małkowski:xs.Natanek……..
    jesli nikt z tych osob sie nie pojawi…bezwarunkowo wyrzucam telewizor przez okno….

  4. a’propos
    moja krociuska lista osob ktore powinny na stale zagoscic w stalych programach publicystycznych w mediach w ciagu najblizszych 2 mcy (bez kolejn.alfab)
    Braun;Chodakiewicz;Lisiak;Gadowski;Dakowski:Brzeski:Jaśkowski:Szydlowski;
    Michalkiewicz:Maciejewski:Kokoszkiewicz;Gadajacy grzyb;Andy51;Pasierbiewicz;
    Mojsiewicz;Fedorowicz:xs.Jacek Międlar;xs.Małkowski:xs.Natanek……..
    jesli nikt z tych osob sie nie pojawi…bezwarunkowo wyrzucam telewizor przez okno….

  5. A w Krakowie…
    "Mam szczerą nadzieję, że zobaczę kiedyś egzekucję tej pisowskiej bandy – Kaczyńskiego, Dudy, Macierewicza, Szydło, Kuchcińskiego, Kępy i kilku innych. Pokazową i publiczną, tak żebym mógł otworzyć szampana, opluć i rzucić kamieniem. Piszę to w pełni świadomy i trzeźwy. Jako człowiek, radny oraz członek PO. I będę pisał dopóki ta egzekucja nie nastąpi. Oni nie zasługują nawet na proces tylko na piach" — napisał na Facebooku Michał Skoczeń, radny Platformy z krakowskiej dzielnicy Grzegórzki i działacz Stowarzyszenia Młodzi Demokraci. Czy Platforma Obywatelska wyhodowała nowego Ryszarda Cybę?!

      • a’propos
        podpada..!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
        ale wierchuszka pisu od wygranych wyborow zajmuje nas dupceniem o najwyzszym poziomie demokracji jaki sobie mozna tylko wyobrazic…
        to taki byddyzm polityczny..mowienie o demokracji dla samego tylko mowienia o demokracji…
        taka narracja…ktora sie zmieni..???a moze juz nie…chyba ze pis znowu przejdzie do opozycji…oby nie…
        edit.
        godz 18.46 tvp info sala obrad sejmu..rzeczniczka pisu odczytuje ten sam wpis pana radnego z internetu….a po nim pan neumann oswiadczyl ze wyrzucili go z po i skierowali wniosek do prokuratury..

    • Ewidentnie prowokuje
      gdyż nie wierzę, by zacytować Bułhakowa, że taki idiota może być na świecie… Najprawdopodobniej oferma prowokuje w nadziei, że jeżeli go za to pociągną do odpowiedzialności, będzie można wreszcie zagrać larum o "państwie policyjnym" i prześladowaniu Bogu ducha winnej "opozycji". Jak to było za pierwszego PiS-u, mniej więcej, kiedy Ziobro podrapał się w ucho albo Macierewicz krzywo spojrzał.  

    • PO juz nie ma obawiaj sie Kukiza i Petru
      Mocna teza, nie? Pozwol, ze wyjasnie. Petru to wiadomo prochu nie wymysli :). Za to Kukiz to widze cwany gracz w rekach jeszcze cwanszych. Pamietacie jak Kukiz sie wzbranial podczas slynnego wywiadu w TV Republika z Gojska-Hejke o jego powiazaniach ze sluzbami. I co? Bez zadnej zenady u (chyba) Olejnik mowi mniej wiecej tak- Moi przodkowie byli w sluzbach przed wojna to i ja sie ZAWSZE interesowalem ta materia i dlatego jestem w Komisji ds. sluzb specjalnych. Ladnie sie wylozyl chlopina, ale to Panie Kaczynski powinno dac Panu do myslenia. Moja teza jest taka- zgrywa prawicowca, a przy okazji kontroluje pomysly Kaczynskiego i jest niezbedny do 2/3 Sejmu na zmiane Konstytucji. Dzisiaj po wywiadzie u Rymanowskiego mnie olsnilo co to za ziolko jest. Radze na tego Pana mocno uwazac, wg mnie jest kontrolowany przez sluzby, ktore oczywiscie szukaja wszelkich sposobow, aby nie zrobic im krzywdy po zmianie wladzy.

  6. A w Krakowie…
    "Mam szczerą nadzieję, że zobaczę kiedyś egzekucję tej pisowskiej bandy – Kaczyńskiego, Dudy, Macierewicza, Szydło, Kuchcińskiego, Kępy i kilku innych. Pokazową i publiczną, tak żebym mógł otworzyć szampana, opluć i rzucić kamieniem. Piszę to w pełni świadomy i trzeźwy. Jako człowiek, radny oraz członek PO. I będę pisał dopóki ta egzekucja nie nastąpi. Oni nie zasługują nawet na proces tylko na piach" — napisał na Facebooku Michał Skoczeń, radny Platformy z krakowskiej dzielnicy Grzegórzki i działacz Stowarzyszenia Młodzi Demokraci. Czy Platforma Obywatelska wyhodowała nowego Ryszarda Cybę?!

      • a’propos
        podpada..!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
        ale wierchuszka pisu od wygranych wyborow zajmuje nas dupceniem o najwyzszym poziomie demokracji jaki sobie mozna tylko wyobrazic…
        to taki byddyzm polityczny..mowienie o demokracji dla samego tylko mowienia o demokracji…
        taka narracja…ktora sie zmieni..???a moze juz nie…chyba ze pis znowu przejdzie do opozycji…oby nie…
        edit.
        godz 18.46 tvp info sala obrad sejmu..rzeczniczka pisu odczytuje ten sam wpis pana radnego z internetu….a po nim pan neumann oswiadczyl ze wyrzucili go z po i skierowali wniosek do prokuratury..

    • Ewidentnie prowokuje
      gdyż nie wierzę, by zacytować Bułhakowa, że taki idiota może być na świecie… Najprawdopodobniej oferma prowokuje w nadziei, że jeżeli go za to pociągną do odpowiedzialności, będzie można wreszcie zagrać larum o "państwie policyjnym" i prześladowaniu Bogu ducha winnej "opozycji". Jak to było za pierwszego PiS-u, mniej więcej, kiedy Ziobro podrapał się w ucho albo Macierewicz krzywo spojrzał.  

    • PO juz nie ma obawiaj sie Kukiza i Petru
      Mocna teza, nie? Pozwol, ze wyjasnie. Petru to wiadomo prochu nie wymysli :). Za to Kukiz to widze cwany gracz w rekach jeszcze cwanszych. Pamietacie jak Kukiz sie wzbranial podczas slynnego wywiadu w TV Republika z Gojska-Hejke o jego powiazaniach ze sluzbami. I co? Bez zadnej zenady u (chyba) Olejnik mowi mniej wiecej tak- Moi przodkowie byli w sluzbach przed wojna to i ja sie ZAWSZE interesowalem ta materia i dlatego jestem w Komisji ds. sluzb specjalnych. Ladnie sie wylozyl chlopina, ale to Panie Kaczynski powinno dac Panu do myslenia. Moja teza jest taka- zgrywa prawicowca, a przy okazji kontroluje pomysly Kaczynskiego i jest niezbedny do 2/3 Sejmu na zmiane Konstytucji. Dzisiaj po wywiadzie u Rymanowskiego mnie olsnilo co to za ziolko jest. Radze na tego Pana mocno uwazac, wg mnie jest kontrolowany przez sluzby, ktore oczywiscie szukaja wszelkich sposobow, aby nie zrobic im krzywdy po zmianie wladzy.

  7. Panie Minister A. Macierewicz,
     3 brygady (ok. 3 tys. żołnierzy) w 2016 roku za 350 mln zł, to kpiny. Kogo chcesz Pan tym bronić, chyba tylko samego siebie?

    Za takie pieniądze można mieć 300 tys. żołnierzy ochotników (OTK) z umundurowaniem i podstawowym uzbrojeniem (AK). W magazynach MON są setki tysięcy mundurów i tyleż AK-Kałasznikow.

    jak to nie nazwać dywersją czy zdradą?

    • a’propos
      mozna by to bylo okreslic mianem "dywersyfikacji srodkow obronnych"….ale nie ma potrzeby…jasne ze taniej i lepiej bylo by rozdac te 300.000 szt umundurowań i 300.000 szt AK-47….rozdac kazdemu CHĘTNEMU obywatelowi..TANIEJ;łatwiej;przyjemniej..i duma narodowa by wzrosla w kazdym posiadaczu kalaszki..
      ale tu nie o to chodzi jak mniemam…chodzi o utworzenie regularnych oddzialow wojska ktore wezmie udzial w "misji stabilizacyjnej okolic przemysla i rzeszowa.."..jesli dojdzie do tego ze jankesi zdecyduje sie "wprowadzac pokoj i demokracje na ukrainie"…
      dobra..dobra…pozartowalismy…a teraz na powaznie…
      utworzenie docelowo wiekszej ilosci brygad..ma na celu..po 1sze..(jak mniemam wzrost potencjalu obronnego- i w co wierze..chce wierzyc bardziej)..a 2gi..to obysmy nie musieli zostac koalicjantami jankesow w zaprowadzaniu porzadku na linii zaCURZonia….w 1szym planie uderzenia na rosje w III wojnie swiatowej..nie wiem..tak mniemam…

        • a’propos
          jesli chodzi o dziesiatki tysiecy synów proroka wyglodnialych seksu z "sukami krzyzowców"..glodnych grabierzy;gwaltów i podzynania gardel w imie dżihadu…etc…etc…to tej nawały NIC!!!absolutnie NIC!!! nie powstrzyma…ani nawet doborowe jednostki naszych cichociemnych obecnych (agat;nil;wjs2305..etc..etc) ani nawet reaktywowana AK…
          trzeba sie zaczac naprawde modlic w duchu..by tu n ikt nie przyszedl..cala nasza w tym ze u nas zasilku jest 520.00,oo zl z opieki spol..a w niemczarni podstawowego jest 600 euro bez rozląkowego i klimatycznego…niech sie kanclerowa martwi..a my musimy cisnac ANTONIEGO o zmiane "paradygmatu"..sami sie zaczac przygotowywac na najgorsze…
          2017 rok jest tu KLUCZEM!!!!
          -500 lat od buntu heretyka lutra
          -300 lat od wyjscia masonerii z ukrycia
          -100 lat od cudu "tańca słońca" w fatimie
          -100 lat od koncowej fazy 1szej wojny swiatowej ZWANEJ WIELKĄ!!!

  8. Panie Minister A. Macierewicz,
     3 brygady (ok. 3 tys. żołnierzy) w 2016 roku za 350 mln zł, to kpiny. Kogo chcesz Pan tym bronić, chyba tylko samego siebie?

    Za takie pieniądze można mieć 300 tys. żołnierzy ochotników (OTK) z umundurowaniem i podstawowym uzbrojeniem (AK). W magazynach MON są setki tysięcy mundurów i tyleż AK-Kałasznikow.

    jak to nie nazwać dywersją czy zdradą?

    • a’propos
      mozna by to bylo okreslic mianem "dywersyfikacji srodkow obronnych"….ale nie ma potrzeby…jasne ze taniej i lepiej bylo by rozdac te 300.000 szt umundurowań i 300.000 szt AK-47….rozdac kazdemu CHĘTNEMU obywatelowi..TANIEJ;łatwiej;przyjemniej..i duma narodowa by wzrosla w kazdym posiadaczu kalaszki..
      ale tu nie o to chodzi jak mniemam…chodzi o utworzenie regularnych oddzialow wojska ktore wezmie udzial w "misji stabilizacyjnej okolic przemysla i rzeszowa.."..jesli dojdzie do tego ze jankesi zdecyduje sie "wprowadzac pokoj i demokracje na ukrainie"…
      dobra..dobra…pozartowalismy…a teraz na powaznie…
      utworzenie docelowo wiekszej ilosci brygad..ma na celu..po 1sze..(jak mniemam wzrost potencjalu obronnego- i w co wierze..chce wierzyc bardziej)..a 2gi..to obysmy nie musieli zostac koalicjantami jankesow w zaprowadzaniu porzadku na linii zaCURZonia….w 1szym planie uderzenia na rosje w III wojnie swiatowej..nie wiem..tak mniemam…

        • a’propos
          jesli chodzi o dziesiatki tysiecy synów proroka wyglodnialych seksu z "sukami krzyzowców"..glodnych grabierzy;gwaltów i podzynania gardel w imie dżihadu…etc…etc…to tej nawały NIC!!!absolutnie NIC!!! nie powstrzyma…ani nawet doborowe jednostki naszych cichociemnych obecnych (agat;nil;wjs2305..etc..etc) ani nawet reaktywowana AK…
          trzeba sie zaczac naprawde modlic w duchu..by tu n ikt nie przyszedl..cala nasza w tym ze u nas zasilku jest 520.00,oo zl z opieki spol..a w niemczarni podstawowego jest 600 euro bez rozląkowego i klimatycznego…niech sie kanclerowa martwi..a my musimy cisnac ANTONIEGO o zmiane "paradygmatu"..sami sie zaczac przygotowywac na najgorsze…
          2017 rok jest tu KLUCZEM!!!!
          -500 lat od buntu heretyka lutra
          -300 lat od wyjscia masonerii z ukrycia
          -100 lat od cudu "tańca słońca" w fatimie
          -100 lat od koncowej fazy 1szej wojny swiatowej ZWANEJ WIELKĄ!!!

  9. Zgadzam się

    z Gospodarzem. Aby zrównoważyć szczujnię z Wiertniczej to TV musi być całkowicie PIS- owska.  Nawet wtedy i tak będziemy na pozycji gorszej bo pozostaje Polsat ze swoim przekazem wyraźnie sympatyzującym z lewicą liberalną. Trzeba więc koniecznie dać miejsce na multipleksie TV Republika aby ten niekorzystny stan choć trochę zmienić.

  10. Zgadzam się

    z Gospodarzem. Aby zrównoważyć szczujnię z Wiertniczej to TV musi być całkowicie PIS- owska.  Nawet wtedy i tak będziemy na pozycji gorszej bo pozostaje Polsat ze swoim przekazem wyraźnie sympatyzującym z lewicą liberalną. Trzeba więc koniecznie dać miejsce na multipleksie TV Republika aby ten niekorzystny stan choć trochę zmienić.

  11. Telewizja to kombinat
    Telewizja publiczna też. Mamy więc wydziały:
    1. Informacyjny. Tu należy mówić PRAWDĘ! Pokazywać ludziom jak się rzeczy mają, komentarze ograniczyć do minimum.
    2. Publicystyczny. Tu zapraszać osoby kompetentne, merytoryczne, odpowiedzialne za słowo.
    3. Rozrywka. Zero zboczeń, wynaturzeń i lewactwa. Teleturnieje na poziomie "Wielkiej gry".
    4. Produkcja. Reportaż, filmy dokumentalne i fabularne, tu za przykład niech służy BBC
    Amen

    • nie robić niszowej telewizji
      Lepiej nie ruszać tego chłamu rozrywkowego, bo cały lud ucieknie do seriali w TVN i Polsacie, i zapomni wrócić na Dziennik TV. Zostawić badziew bez zmian, tylko odmienić Dziennik i tym podobne publicystyki, ale nie za dużo tego dawać. To nie może być niszowa telewizja dla wyrobionych pisolubów.

        • Ja nawet w sferze informacji i publicystki
          nie robiłbym gwałtownego przechyłu. Za Lisa podsunąłbym lemingom (by nie doznali szoku i nie czmychnęli do tvnu) na poniedziałkowy wieczór np. "Bez retuszu" czerwonego Czyża. Program o dziwo do oglądania z podziałem na dwie strony i mieszaną publicznością. Oczywiście przywróciłbym od zaraz do jedynki Pospieszalskiego, na 22. Niestety trzeba ogołocić Republikę z osobowości i stamtąd brac zaciąg do nowych programów. Rachoń na następce Kraśki, publika (nie tylko ta żeńska) szybko zapomniałaby o gwieździe 5-10-15 i hienie ćwierćwiecza.

  12. Telewizja to kombinat
    Telewizja publiczna też. Mamy więc wydziały:
    1. Informacyjny. Tu należy mówić PRAWDĘ! Pokazywać ludziom jak się rzeczy mają, komentarze ograniczyć do minimum.
    2. Publicystyczny. Tu zapraszać osoby kompetentne, merytoryczne, odpowiedzialne za słowo.
    3. Rozrywka. Zero zboczeń, wynaturzeń i lewactwa. Teleturnieje na poziomie "Wielkiej gry".
    4. Produkcja. Reportaż, filmy dokumentalne i fabularne, tu za przykład niech służy BBC
    Amen

    • nie robić niszowej telewizji
      Lepiej nie ruszać tego chłamu rozrywkowego, bo cały lud ucieknie do seriali w TVN i Polsacie, i zapomni wrócić na Dziennik TV. Zostawić badziew bez zmian, tylko odmienić Dziennik i tym podobne publicystyki, ale nie za dużo tego dawać. To nie może być niszowa telewizja dla wyrobionych pisolubów.

        • Ja nawet w sferze informacji i publicystki
          nie robiłbym gwałtownego przechyłu. Za Lisa podsunąłbym lemingom (by nie doznali szoku i nie czmychnęli do tvnu) na poniedziałkowy wieczór np. "Bez retuszu" czerwonego Czyża. Program o dziwo do oglądania z podziałem na dwie strony i mieszaną publicznością. Oczywiście przywróciłbym od zaraz do jedynki Pospieszalskiego, na 22. Niestety trzeba ogołocić Republikę z osobowości i stamtąd brac zaciąg do nowych programów. Rachoń na następce Kraśki, publika (nie tylko ta żeńska) szybko zapomniałaby o gwieździe 5-10-15 i hienie ćwierćwiecza.

    • A dlaczego ma być dobrze?
      Ma być zgodnie z prawdą. Nikt chyba nie każe robić czegoś na siłę. Sfilmowano "Lalkę", "Ziemię obiecaną", "Popioły", "Noce i dnie", Trylogię i są to dzieła dużego formatu. Przy wersjach kasowych wraca się do powtórek, tu też nic na siłę. Np. "Stara baśń", uważam, że została totalnie skopana. Może nowa wersja "Krzyżaków"? Malbork stoi:-) Ale taka z jajami, wersja hard, te sprawy…

    • A dlaczego ma być dobrze?
      Ma być zgodnie z prawdą. Nikt chyba nie każe robić czegoś na siłę. Sfilmowano "Lalkę", "Ziemię obiecaną", "Popioły", "Noce i dnie", Trylogię i są to dzieła dużego formatu. Przy wersjach kasowych wraca się do powtórek, tu też nic na siłę. Np. "Stara baśń", uważam, że została totalnie skopana. Może nowa wersja "Krzyżaków"? Malbork stoi:-) Ale taka z jajami, wersja hard, te sprawy…

  13. przeslanie do Pana Blaszczaka oraz PiS
    1) Prosze przestac wciskac kit (jak u Rymanowskiego), ze projekt nie jest rzadowy tylko poselski. To bardzo zle wyglada w oczach przecietnego Kowalskiego. Po co tak klamac? Brak juz w PiS instynktu samozachowawczego? Czy ktos to w ogole kontroluje co Wy z PiS wygadujecie w tv? Chyba srednio.
    2) Zadnych uprawnien dla policji do inwigilacji obywateli! Oni nie sa od tego i juz zdazyli sie popisac w tej materii kilka razy. Wladza jest inna, ale mentalnosc policjantow dalej ta sama. Za nic maja prywatnosc, godnosc i prawa czlowieka podczas inwigilacji. Odbierzecie policji uprawnienia do jakiejkolwiek inwigilacji oraz mocno ograniczyccie dowolnosc interpretacji innych sluzb. Powinna byc kontrola sadowa przez rozpoczeciem inwiligilacji oraz podczas niej,powinno sie zabronic kontroli nastepczej. Tak sadzi niemala czesc spoleczenstwa. Zrobi Pan jak zechce, ale sadze ze pozostawienie uprawnien inwigilacyjnych stworzy problemy i dla strony Pana Partii.
    Tej sluzby w takim stanie nie da sie zreformowac, nie oszukujmy sie. Odebrac obowiazki i bedzie inna rozmowa.

    • Ale o co chodzi?
      PiS pana sponiewierał? Czemu tyle szaleństwa w słowach wobec Błaszczaka? Błaszczak zakładał podsłuch i wysyłał do Tworek i to w 2014 roku?

      PO biega, donosi, lata, ze skargami na PiS do wszystkich – dziennikarzy, śedziów, niermców, amerykanów, koreańczyków, lewaków, faszystów (jak trzeba to trzeba).PO wyzywa Kaczyńskiego od faszystów, Chitlera, Stalina, Putina i od najgorszych, ostatnio nawet do mordowania i publicznej egzekucji wzywają – skoro masz pan ochotę to dołączaj do plutonu egzekucyjnego! Mamy wszak w Polsce demokrację której pilnują o dziwo niemcy, freancuzi, austryjacy, słowacy, rosjanie – tylko w ich krajach MIchnik by już miał wyrok. 
      Wolność słowa nie oznacza wolności obrażania i kłamania, siania nienawiści i wywoływania zamieszek! Masz pan problem! 

  14. przeslanie do Pana Blaszczaka oraz PiS
    1) Prosze przestac wciskac kit (jak u Rymanowskiego), ze projekt nie jest rzadowy tylko poselski. To bardzo zle wyglada w oczach przecietnego Kowalskiego. Po co tak klamac? Brak juz w PiS instynktu samozachowawczego? Czy ktos to w ogole kontroluje co Wy z PiS wygadujecie w tv? Chyba srednio.
    2) Zadnych uprawnien dla policji do inwigilacji obywateli! Oni nie sa od tego i juz zdazyli sie popisac w tej materii kilka razy. Wladza jest inna, ale mentalnosc policjantow dalej ta sama. Za nic maja prywatnosc, godnosc i prawa czlowieka podczas inwigilacji. Odbierzecie policji uprawnienia do jakiejkolwiek inwigilacji oraz mocno ograniczyccie dowolnosc interpretacji innych sluzb. Powinna byc kontrola sadowa przez rozpoczeciem inwiligilacji oraz podczas niej,powinno sie zabronic kontroli nastepczej. Tak sadzi niemala czesc spoleczenstwa. Zrobi Pan jak zechce, ale sadze ze pozostawienie uprawnien inwigilacyjnych stworzy problemy i dla strony Pana Partii.
    Tej sluzby w takim stanie nie da sie zreformowac, nie oszukujmy sie. Odebrac obowiazki i bedzie inna rozmowa.

    • Ale o co chodzi?
      PiS pana sponiewierał? Czemu tyle szaleństwa w słowach wobec Błaszczaka? Błaszczak zakładał podsłuch i wysyłał do Tworek i to w 2014 roku?

      PO biega, donosi, lata, ze skargami na PiS do wszystkich – dziennikarzy, śedziów, niermców, amerykanów, koreańczyków, lewaków, faszystów (jak trzeba to trzeba).PO wyzywa Kaczyńskiego od faszystów, Chitlera, Stalina, Putina i od najgorszych, ostatnio nawet do mordowania i publicznej egzekucji wzywają – skoro masz pan ochotę to dołączaj do plutonu egzekucyjnego! Mamy wszak w Polsce demokrację której pilnują o dziwo niemcy, freancuzi, austryjacy, słowacy, rosjanie – tylko w ich krajach MIchnik by już miał wyrok. 
      Wolność słowa nie oznacza wolności obrażania i kłamania, siania nienawiści i wywoływania zamieszek! Masz pan problem! 

    • Dobry…
      Dobry materiał. W kontekście tej wiedzy cieszy, że PiS miał czas i podwaliny, by do tej wojny (informacyjnej) dobrze się przygotować (odporność). Walec jedzie dalej i mam nadzieję coraz szybciej.
      Zaawulowane pożegnanie Kraśki bezcenne (+Jerzy O. po raz ostatni gratis) – nie posiadam TV i specjalnie znalazłem stream TVP, żeby tego nie przegapić. Jak ja się cholea cieszę, że nareszcie zamiatają te ścierwo!!!:)
      A dla TW Lisa, to specjalnie założę konto na tt, żeby go z honrami oczywiście – pożegnać.
      Matka Kurka ma rację – 100% przekazu pro rządowego w TV. Zero litości.

      Zaczynam też rozumieć kolejność i układanę, wnerwiało mnie trochę przekładanie na później: 500+, obniżka CIT, podwyszenie kwoty wolnej. Teraz rozumiem zamysł:
      1.TK-żeby nie sabotował
      2.Media – wiadomo
      3.opodatkowanie banków i marketów na początku roku = kasa na wydatki a przede wszystkim zatrzymanie jej w Polsce
      4. Obserowanie budżetu i korekty
      5. "Zamówienie" zwiększenie dzietności 500+
      6. CIT, zwiększenie kwoty – wprowadzenie tego od razu = gwałtowne zwiększenie odpływu kasy z Polski.
      Czytełam długi wywiad z "młodym" Morawieckim. Jego plany i widzenie gospodarki w dłuższej perspektywnie napawa optymizmem. Jeśli będzie wola przekuć to w czyny, to będzie na prawdę grubo.
      Oj w 2016 będzie się działo, aż nie mogę się doczekać tego skowytu.
      Sady, prokuratura, zaoranie 100% TW Rzeplińskiego, właściwi ludzie za kratami- miód, po prostu miodzik.
      Podglądam obrady sejmu i widzę jak żałosna jest opozycja(PO, .N)- normalne niedorozwije, ten ich kompletny brak jakichkolwiek racjonalnych argumentów pokazuje ich miejsce w szeregu i całą bezdenną miernotę. Kukizowcy to przy nich tuzy intelektualne.
      PiS ma zwarte szeregi jak nigdy i to widać. Uważać trzeba na Kukiza – myślę, że prawdziwą jego twarz zobaczymy, gdy zacznie się gmeranie w konstytucji.

    • Dobry…
      Dobry materiał. W kontekście tej wiedzy cieszy, że PiS miał czas i podwaliny, by do tej wojny (informacyjnej) dobrze się przygotować (odporność). Walec jedzie dalej i mam nadzieję coraz szybciej.
      Zaawulowane pożegnanie Kraśki bezcenne (+Jerzy O. po raz ostatni gratis) – nie posiadam TV i specjalnie znalazłem stream TVP, żeby tego nie przegapić. Jak ja się cholea cieszę, że nareszcie zamiatają te ścierwo!!!:)
      A dla TW Lisa, to specjalnie założę konto na tt, żeby go z honrami oczywiście – pożegnać.
      Matka Kurka ma rację – 100% przekazu pro rządowego w TV. Zero litości.

      Zaczynam też rozumieć kolejność i układanę, wnerwiało mnie trochę przekładanie na później: 500+, obniżka CIT, podwyszenie kwoty wolnej. Teraz rozumiem zamysł:
      1.TK-żeby nie sabotował
      2.Media – wiadomo
      3.opodatkowanie banków i marketów na początku roku = kasa na wydatki a przede wszystkim zatrzymanie jej w Polsce
      4. Obserowanie budżetu i korekty
      5. "Zamówienie" zwiększenie dzietności 500+
      6. CIT, zwiększenie kwoty – wprowadzenie tego od razu = gwałtowne zwiększenie odpływu kasy z Polski.
      Czytełam długi wywiad z "młodym" Morawieckim. Jego plany i widzenie gospodarki w dłuższej perspektywnie napawa optymizmem. Jeśli będzie wola przekuć to w czyny, to będzie na prawdę grubo.
      Oj w 2016 będzie się działo, aż nie mogę się doczekać tego skowytu.
      Sady, prokuratura, zaoranie 100% TW Rzeplińskiego, właściwi ludzie za kratami- miód, po prostu miodzik.
      Podglądam obrady sejmu i widzę jak żałosna jest opozycja(PO, .N)- normalne niedorozwije, ten ich kompletny brak jakichkolwiek racjonalnych argumentów pokazuje ich miejsce w szeregu i całą bezdenną miernotę. Kukizowcy to przy nich tuzy intelektualne.
      PiS ma zwarte szeregi jak nigdy i to widać. Uważać trzeba na Kukiza – myślę, że prawdziwą jego twarz zobaczymy, gdy zacznie się gmeranie w konstytucji.

  15. Kluczem jest finansowanie
    Każdy oglądacz telewizji, choćby najbardziej ją kochał, to rzyga reklamami po kilka minut co kilka minut. TV publiczna nie powinna nadawć reklam. Do tego ciekawa ramówka, uwzględniająca potrzeby tych, którzy w danych godzinach program oglądają… Seriale typu M jak miłość są dla wielu ludzi bardzo zajmujące – niech zostaną. Trochę kolowego szajsu jest potrzebne, jest na to zapotrzebowanie. Nie wolno nawet próbować traktować ludzi wyłącznie treściami wybitnymi, patriotycznymi, historycznymi czy religijnymi – bo zamęczenie gwarantowane. Dobranocka dla dzieci konieczna, to wyznacza rytm wieczoru w wielu domach, potem wiadomości, potem dobry niezbyt długi film, albo sztuka teatralna w tygodniu, w weekend dłuższe. Jest masa materiałów w archiwach, ale i te nowe nie muszą nadmiernie kosztować w produkcji czy zakupie. Uposażenia gwiazdorskie niech sobie zostawią w TVN, o ile będą mieli za co uposażać, oni żyją z oglądalności, co się przekłada na ceny reklam.

    Normalny człowiek przełącza kanał, jak są reklamy. Oby wkrótce miał na co 🙂

    Ludzie podczas jedzenia obiadu mają telewizor włączony i słuchają o łupieżu albo wilgoci na podpasce… przeciętni nienawidzą samego przerwania programu, inteligentni nienawidzą ich nachalnej treści.

    Jak "komuna" sobie radzila z finansowaniem mediów, to i nowa Polska sobie poradzi, jest dużo złodziei, proces odbierania ich łupów jest w toku.

  16. Kluczem jest finansowanie
    Każdy oglądacz telewizji, choćby najbardziej ją kochał, to rzyga reklamami po kilka minut co kilka minut. TV publiczna nie powinna nadawć reklam. Do tego ciekawa ramówka, uwzględniająca potrzeby tych, którzy w danych godzinach program oglądają… Seriale typu M jak miłość są dla wielu ludzi bardzo zajmujące – niech zostaną. Trochę kolowego szajsu jest potrzebne, jest na to zapotrzebowanie. Nie wolno nawet próbować traktować ludzi wyłącznie treściami wybitnymi, patriotycznymi, historycznymi czy religijnymi – bo zamęczenie gwarantowane. Dobranocka dla dzieci konieczna, to wyznacza rytm wieczoru w wielu domach, potem wiadomości, potem dobry niezbyt długi film, albo sztuka teatralna w tygodniu, w weekend dłuższe. Jest masa materiałów w archiwach, ale i te nowe nie muszą nadmiernie kosztować w produkcji czy zakupie. Uposażenia gwiazdorskie niech sobie zostawią w TVN, o ile będą mieli za co uposażać, oni żyją z oglądalności, co się przekłada na ceny reklam.

    Normalny człowiek przełącza kanał, jak są reklamy. Oby wkrótce miał na co 🙂

    Ludzie podczas jedzenia obiadu mają telewizor włączony i słuchają o łupieżu albo wilgoci na podpasce… przeciętni nienawidzą samego przerwania programu, inteligentni nienawidzą ich nachalnej treści.

    Jak "komuna" sobie radzila z finansowaniem mediów, to i nowa Polska sobie poradzi, jest dużo złodziei, proces odbierania ich łupów jest w toku.