Zanim Wojciech Cejrowski zbłaźnił się i obnażył ostatecznie w głośnej sprawie z bojkotem Empiku, wielu ludzi zarzucało mi co najmniej „czepienie się”, ale tak naprawdę zawiść i „frustrację”. Ostatnie dni przyniosły potwierdzenie mojej diagnozy, która jest banalna z jednej strony, ale wymaga odrobiny asertywności z drugiej. Przypomnę na jakiej podstawie stwierdziłem, że pajacujący Cejrowski jest wychowankiem RPIII trzymanym na krótkiej smyczy. We wszystkich wątpliwych przypadkach zawsze warto sobie zadać pytanie rozstrzygające: „Jak to możliwe, że wielcy kontestatorzy nie schodzą z łamów, ekranów i wielomilionowych premii za swoje występy?”. Cejrowski jest jednym z liderów sprzedaży książek, zarobił na tym biznesie grubo ponad milion złotych, o czym zapewne mało kto wie. Prócz pytań rozstrzygających można postawić pytanie rozsądne. A co to za grzech zarobić na książce? Absolutnie żaden, powiem więcej, książek Cejrowskiego nie czytałem, ale jego reportaże z podróży były bardzo interesujące i rzekłbym nawet, że nafaszerowane erudycją. Podejrzewam, że w książkach nie zszedł dramatycznie ze swojego więcej niż przyzwoitego poziomu wiedzy, w związku z tym nie stawiam Cejrowskiemu zarzutu produkowania chłamu. Problem tkwi w zupełnie innym miejscu. Otóż między bajki wciskam wszystkie rzewne opowieści, które oddzielają talenty od realiów. Nie ma, nie było i długo nie będzie geniusza w RP III, któremu jakakolwiek TV, wydawnictwo, czy gazeta podpisze kontrakt na miliony złotych, jeśli geniusz stanowi realne zagrożenie dla utrwalonej patologii. Koniec i kropka. Czasami zdarza się tak, że książka, czy inne dzieło robi furorę startując z niszy i wtedy korporacje RP III włączają się do biznesu, bo głupie nie są, skoro daje się zarobić, to się zarabia. Jednak nigdy nie ma tak, że zbuntowany geniusz puka do TVN, Empiku, czy GW, a tam witają go z otwartymi rekami i podkładają umowy opiewające na miliony złotych.
Czy to Cejrowski, czy JKM, czy Hołownia, a i nie wyłączając Terlikowskiego, wszyscy są buntownikami pod kontrolą i spełniają kilka pożytecznych funkcji. Przede wszystkich są chodzącą kupą śmiechu z ideałów, które „reprezentują”. Gdybym chciał ośmieszyć katolicyzm, puściłbym do boju Cejrowskiego „disco polo” i fundamentalistę Terlikowskiego. Jest rzeczą oczywistą, że serwowany przez takich radykałów przekaz dotrze do góra 3% ludności i w dodatku będą to odbiorcy mniej lotni od nadawców. Po wtóre kontrolowanie radykałów i za ich zgodą prezentowanie jako oszołomów, daje poczucie bezpieczeństwa. Co mogą złego/dobrego uczynić doktrynerzy ośmieszający doktrynę, którzy w dodatku biorą za to ciężkie pieniądze albo błyszczą w świetle kamer? Po trzecie… mamy wolność, nie żadną cenzurę. Patrzcie i podziwiajcie, każdy wariat w RP III ma głos i gada, co mu się podoba. W końcu po czwarte. Na wolnym rynku poradzi sobie wyznawca szatana i Boga, reszta to sfrustrowani wariaci, bez talentu i z samymi pretensjami. Tylko dla tych czterech zysków warto wypromować paru usłużnych „kontestatorów” i dodać jeszcze „po piąte”. Biedota się cieszy pod niebiosa, że ma „swoich” przedstawicieli. I tak to działa bez zakłóceń, aż do chwili gdy, któremuś z oswojonych zaczyna odbijać.
Dokładnie tak się stało z Cejrowskim i Empikiem. Żałosny typ wyciągnął z Empiku setki tysięcy złotych, na spotkania autorskie chodzi do galerii handlowych i nagle z przepychu i pychy mu odbija. Rzucił się i pokąsał rękę, która z pańskiego stołu nie takie znowu ochłapy podrzuca. Minęło parę dni „buntu” i w końcu poirytowany prezes Empiku napisał do bosego i świecącego gołą dupą Wojtka. Inteligentnie to zrobił, dając miedzy wierszami do zrozumienia, że pajacujący Wojtek łamie zapisy umowy, a to przy dobrym „papudze” będzie kosztować najmniej połowę zysków ze sprzedaży książek podróżniczych. W odpowiedzi Wojtek z gołą dupą wytarł sobie buzię Panem Bogiem i chrześcijańskimi wartościami, w sposób merkantylnie prymitywny, wykorzystując świąteczny czas bredził o przebaczeniu i nastrojowej choince. Wszystko wróciło na swoje miejsce i za chwilę Cejrowski znów powie głośne zdanie pod publiczkę, która Cejrowskiemu zapomni nie tyle blamaż, co pełną demaskację. Smutno się takie teksty pisze, ale gdyby ktoś chciał wiedzieć, jak RP III traktuje rzeczywistych buntowników, to polecam przyjrzeć się losom: Roberta Tekieli, Janusza Rewińskiego, Wojciecha Reszczyńskiego, Jerzego Zelnika. Nie grają w reklamach, nie mają promocji w Empikach, nie otrzymują listów od znanych prezesów i taka jest cena braku pokory.
Jeszcze Gadowski i Sumliński
z tymi ludźmi system się nie obchodzi delikatnie. Zelnika lubię – czasami go widuję w TVTrwam.
A taki Ziemkiewicz już – o, to jest moim skromnym zdaniem nowy Michnik.
Jeszcze Gadowski i Sumliński
z tymi ludźmi system się nie obchodzi delikatnie. Zelnika lubię – czasami go widuję w TVTrwam.
A taki Ziemkiewicz już – o, to jest moim skromnym zdaniem nowy Michnik.
Przykre to
ale coś w tym jest. Terlikowski – taka odmiana Hołowni – zastapił naczelnego w TV Republika, Pana Bronisława Wildsteina. Do dziś trudno jest mi zrozumieć tę decyzję. Ale widać, że otworzyło to bogaty worek ze zleceniami reklamowymi różnnych krajowych czeboli.
jak bym był szefem TV
jak bym był szefem TV Republika też bym Pana Bronisława W. wywalił, ta telewizja jest nudna, same gadające głowy. Pozatym kupiłem ich abonament przez internet, i co? działa beznadziejnie, a przynajmniej działało beznadziejnie i przestałem oglądać. Widzenie wszędzie spisków to nie jest droga, bo żeby coś się sprzedało musi jeszcze być dobre!
przestałeś oglądać – zacznij słuchać
Skoro to głównie gadające głowy, to obraz nie jest potrzebny i można stację potraktować jak radio — darmowe audio: http://telewizjarepublika.pl/audio-telewizja-republika.html.
Przykre to
ale coś w tym jest. Terlikowski – taka odmiana Hołowni – zastapił naczelnego w TV Republika, Pana Bronisława Wildsteina. Do dziś trudno jest mi zrozumieć tę decyzję. Ale widać, że otworzyło to bogaty worek ze zleceniami reklamowymi różnnych krajowych czeboli.
jak bym był szefem TV
jak bym był szefem TV Republika też bym Pana Bronisława W. wywalił, ta telewizja jest nudna, same gadające głowy. Pozatym kupiłem ich abonament przez internet, i co? działa beznadziejnie, a przynajmniej działało beznadziejnie i przestałem oglądać. Widzenie wszędzie spisków to nie jest droga, bo żeby coś się sprzedało musi jeszcze być dobre!
przestałeś oglądać – zacznij słuchać
Skoro to głównie gadające głowy, to obraz nie jest potrzebny i można stację potraktować jak radio — darmowe audio: http://telewizjarepublika.pl/audio-telewizja-republika.html.
Czy ja wiem….
Czy to warte było tego napisania…
Wychodek (WC) służy jednakowo wszystkim.
Czy ja wiem….
Czy to warte było tego napisania…
Wychodek (WC) służy jednakowo wszystkim.
ad vocem
gorzej bedzie jak pojdzie sie wyspowiadac do wyborczej jak swego czasu zrobil to mecenas zwany koniem..a on mi niestety baaardzo imponowal..ale kontrakt to kontrakt..a w przypadku procesu ksiazki poszly by do wodnego mlyna…
ad vocem
gorzej bedzie jak pojdzie sie wyspowiadac do wyborczej jak swego czasu zrobil to mecenas zwany koniem..a on mi niestety baaardzo imponowal..ale kontrakt to kontrakt..a w przypadku procesu ksiazki poszly by do wodnego mlyna…
jeśli to kogoś pocieszy, to za kilka lat Europą będą rządzić
Chrześcijańscy fundamentaliści, a "Robert Tekieli, Janusz Rewiński, Wojciech Reszczyński, Jerzy Zelnik" będą prezesami.
Pogubiłem się i nie wiem
Pogubiłem się i nie wiem gdzie szukać wektora sarkazmu. Że będzie odbicie? Czy, że wymienieni robią dla islamu?
Prorok jaki…
albo o jedna seta za daleko.
jeśli to kogoś pocieszy, to za kilka lat Europą będą rządzić
Chrześcijańscy fundamentaliści, a "Robert Tekieli, Janusz Rewiński, Wojciech Reszczyński, Jerzy Zelnik" będą prezesami.
Pogubiłem się i nie wiem
Pogubiłem się i nie wiem gdzie szukać wektora sarkazmu. Że będzie odbicie? Czy, że wymienieni robią dla islamu?
Prorok jaki…
albo o jedna seta za daleko.
szpieg z krainy deszczowcow?
Rzeczywiście tak to wygląda. jednak nie rozgryzłem fenomenu Cejrowskiego. Na pewno jego i tych podobnych łączy to że są dobrymi pajacami i szołmenami gwarantującymi ciągłe jaja jak berety, alt musi być coś jeszcze, nie wiem co.
Cejrowski zaistniał dzięk swoimi tacie, ktory załatwił mu program w TV i prowadzenie imprez country.
Potem zaczał pisać ciekawe ksiązki podrożnicze. Czy tato dał na bilety – nie wiadomo.Zadnej nie kupiłem, bo były drogie, co najmniej po 60 sztuka.
Zawsze pilnował aby jego dochody zostały tajemnicą co do źródeł i wysokości.
Aha, jest członkiem niesłychanie elitarnego, angielskiego towarzystwa, do ktorego praktycznie nie przyjmują obcych, a Polaków szczególnie.
Czyli dla kogoś pracuje?
Veni, vidi,
i się zerzygałem. To z niemocy.
Nawet tutaj nie mogę napisać wszystkiego.
szpieg z krainy deszczowcow?
Rzeczywiście tak to wygląda. jednak nie rozgryzłem fenomenu Cejrowskiego. Na pewno jego i tych podobnych łączy to że są dobrymi pajacami i szołmenami gwarantującymi ciągłe jaja jak berety, alt musi być coś jeszcze, nie wiem co.
Cejrowski zaistniał dzięk swoimi tacie, ktory załatwił mu program w TV i prowadzenie imprez country.
Potem zaczał pisać ciekawe ksiązki podrożnicze. Czy tato dał na bilety – nie wiadomo.Zadnej nie kupiłem, bo były drogie, co najmniej po 60 sztuka.
Zawsze pilnował aby jego dochody zostały tajemnicą co do źródeł i wysokości.
Aha, jest członkiem niesłychanie elitarnego, angielskiego towarzystwa, do ktorego praktycznie nie przyjmują obcych, a Polaków szczególnie.
Czyli dla kogoś pracuje?
Veni, vidi,
i się zerzygałem. To z niemocy.
Nawet tutaj nie mogę napisać wszystkiego.
Pecunia non olet
i tyle w temacie WC.
Jakiś czas temu żarł się z sopockim magistratem, bo miał stoisko inne w kolorystyce, niż sąsiadujące kramiki. Karnowski przed nim nie klęknął.
http://natemat.pl/27059,sopot-go-wygonil-gdynia-zaprosila-wojciech-cejrowski-przenosi-swoj-kolorowy-stragan
Ale Szczurek tak…
Pecunia non olet
i tyle w temacie WC.
Jakiś czas temu żarł się z sopockim magistratem, bo miał stoisko inne w kolorystyce, niż sąsiadujące kramiki. Karnowski przed nim nie klęknął.
http://natemat.pl/27059,sopot-go-wygonil-gdynia-zaprosila-wojciech-cejrowski-przenosi-swoj-kolorowy-stragan
Ale Szczurek tak…
Dodałbym jeszcze pana Stanisława Remuszkę
Jego blog znajduję się pod adresem:
http://www.remuszko.pl/blog.php/
Dodałbym jeszcze pana Stanisława Remuszkę
Jego blog znajduję się pod adresem:
http://www.remuszko.pl/blog.php/
WC jest z pewnoscia
WC jest z pewnoscia wykreowanym bytem. Nigdy sie nie przyznal, ze jego ojciec byl menadzerem ( w komunie?!! menadzer?!!) Pagartu, ktory z powodu czestych wyjazdow roznych klezmerow na zagraniczne fuchy, byl bardzo nasycony kadrowymi pracownikami i kapusiami SB. Opowiesci WC jak to chlopak z malej wioski z Kociewia, dzieki swojej pracowitosci i licznym talentom, podbil swiat i zarobil miliony, mozna postawic na polce obok bajek Owsiaka. System wyprodukowal wiele takich wentyli i wszelkiej masci "buntownikow", zeby zapelnic wszelkie nisze. Terlikowski to taki sam kontestator ze stajni wujka Kiszczaka. O prawdziwych buntownikach nikt nigdy nie uslyszy, chyba, ze ktos studiuje nekrologi…
O prawdziwych buntownikach nikt nigdy nie uslyszy.
I to jest clou dzisiejszego felietonu.
WC jest z pewnoscia
WC jest z pewnoscia wykreowanym bytem. Nigdy sie nie przyznal, ze jego ojciec byl menadzerem ( w komunie?!! menadzer?!!) Pagartu, ktory z powodu czestych wyjazdow roznych klezmerow na zagraniczne fuchy, byl bardzo nasycony kadrowymi pracownikami i kapusiami SB. Opowiesci WC jak to chlopak z malej wioski z Kociewia, dzieki swojej pracowitosci i licznym talentom, podbil swiat i zarobil miliony, mozna postawic na polce obok bajek Owsiaka. System wyprodukowal wiele takich wentyli i wszelkiej masci "buntownikow", zeby zapelnic wszelkie nisze. Terlikowski to taki sam kontestator ze stajni wujka Kiszczaka. O prawdziwych buntownikach nikt nigdy nie uslyszy, chyba, ze ktos studiuje nekrologi…
O prawdziwych buntownikach nikt nigdy nie uslyszy.
I to jest clou dzisiejszego felietonu.
No proszę, patrząc na komentarze,
PO JO, MK ruszył patykiem następne GW-no – WC.
P.S. ale uwaga, wc jest bardziej wy-szczekane.
No proszę, patrząc na komentarze,
PO JO, MK ruszył patykiem następne GW-no – WC.
P.S. ale uwaga, wc jest bardziej wy-szczekane.
Koncesjonowany
buntownik.
buntownik
Polska Bosonoga Contessa?
Koncesjonowany
buntownik.
buntownik
Polska Bosonoga Contessa?
Numer
Cejrowskiego jest podobny do numeru Cenckiewicza, który w okresie obchodów wybuchu Powstania Warszawiego wycelował w Kieżuna.
Numer
Cejrowskiego jest podobny do numeru Cenckiewicza, który w okresie obchodów wybuchu Powstania Warszawiego wycelował w Kieżuna.
WC.
Dosyć. Spuśćmy wodę, bo śmierdzi.
WC.
Dosyć. Spuśćmy wodę, bo śmierdzi.
Nie na temat: dobroczynność zagrożona
Dzisiejsza GW, piórem Ewy Siedleckiej. „Pogorszyła się nasza opinia o organizacjach dobroczynnych. Aż 44 % pytanych uważa, że marnują one część pieniędzy, które dostają, a 48% – że dochodzi w nich do nadużyć i prywaty.”
„ Prawdopodobnie przyczyniły się do tego nagłośnione w 2013 roku fakty związane ze zdobywaniem pieniędzy przez fundację Maciuś (…..) skandal z defraudacją pieniędzy przez szefa Kid Protect (młody Śpiewak). A także głośne na początku 2014 r. ataki na rozliczenia twórcy Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy Jerzego Owsiaka pomiędzy trzema jego fundacjami i firmą”
To dosłowne cytaty.
Śledzę każdy ruch “filantropa
Śledzę każdy ruch “filantropa”, ale tego tekstu nie znalazłem. Jest jakiś link?
Jest link
http://m.wyborcza.pl/wyborcza/1,105402,17184128,Polak_nie_filantrop__Az_44_proc__uwaza__ze_organizacje.html
Dziękuję, już dotarłem.
Dziękuję, już dotarłem. Rzeczywiście bardzo odważne badania, chyba się sprawdza moja prognoza – zwijają tę blagę, po cichu i nikomu nie robiąc krzywdy, ale zwijają.
Ciekawe kiedy
wpadną na to, że WOŚP, jako organizacja pożytku publicznego, poprzez odmowę ujawnienia finansów powinna być skreślona z rejestru?
Są równi i równiejsi
Znajome schronisko dla psów, które wspieram, zostało założone przez właścicielkę na jej prywatnej działce 20 lat temu. Przed kilku laty w sąsiedztwie postawiono osiedle mieszkaniowe i domy stoją za blisko płotu schroniska. Więc jest teraz nagonka dzielnicy, weterynarza urzędu skarbowego, sanepidu i kogo się da, żeby schronisko zostało zlikwidowane.
Nie na temat: dobroczynność zagrożona
Dzisiejsza GW, piórem Ewy Siedleckiej. „Pogorszyła się nasza opinia o organizacjach dobroczynnych. Aż 44 % pytanych uważa, że marnują one część pieniędzy, które dostają, a 48% – że dochodzi w nich do nadużyć i prywaty.”
„ Prawdopodobnie przyczyniły się do tego nagłośnione w 2013 roku fakty związane ze zdobywaniem pieniędzy przez fundację Maciuś (…..) skandal z defraudacją pieniędzy przez szefa Kid Protect (młody Śpiewak). A także głośne na początku 2014 r. ataki na rozliczenia twórcy Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy Jerzego Owsiaka pomiędzy trzema jego fundacjami i firmą”
To dosłowne cytaty.
Śledzę każdy ruch “filantropa
Śledzę każdy ruch “filantropa”, ale tego tekstu nie znalazłem. Jest jakiś link?
Jest link
http://m.wyborcza.pl/wyborcza/1,105402,17184128,Polak_nie_filantrop__Az_44_proc__uwaza__ze_organizacje.html
Dziękuję, już dotarłem.
Dziękuję, już dotarłem. Rzeczywiście bardzo odważne badania, chyba się sprawdza moja prognoza – zwijają tę blagę, po cichu i nikomu nie robiąc krzywdy, ale zwijają.
Ciekawe kiedy
wpadną na to, że WOŚP, jako organizacja pożytku publicznego, poprzez odmowę ujawnienia finansów powinna być skreślona z rejestru?
Są równi i równiejsi
Znajome schronisko dla psów, które wspieram, zostało założone przez właścicielkę na jej prywatnej działce 20 lat temu. Przed kilku laty w sąsiedztwie postawiono osiedle mieszkaniowe i domy stoją za blisko płotu schroniska. Więc jest teraz nagonka dzielnicy, weterynarza urzędu skarbowego, sanepidu i kogo się da, żeby schronisko zostało zlikwidowane.
Taaa
"Roberta Tekieli, Janusza Rewińskiego, Wojciecha Reszczyńskiego, Jerzego Zelnika. Nie grają w reklamach, nie mają promocji w Empikach, nie otrzymują listów od znanych prezesów i taka jest cena braku pokory."
Znowu, znowu, Tekieli cznia na Empik, on już miał swoje pięć minut … pierwszy byś zrobił z niego wariata na łamach tego bloga jakbyś poczytał dokładnie czym on się teraz zajmuje … też mi porównanie
Tekieli w bestsellerach empiku, uhaha … koło wielkiej księgi cipek …
Rewiński z Zelnikiem, no fakt, może o polskich żydobójcach nie chcą robić filmów …
Reszczyński to zdaje się dość dawno mówił co myśli …
Reasumując: da się ich przetłumaczyć i wypromować w innych językach?
A figa! Może Tekielego Watykan …
"puściłbym do boju Cejrowskiego „disco polo” i fundamentalistę Terlikowskiego."
o hihi, tego co jak mu plują w twarz to wyciąga chusteczkę z monogramem Ojca Świętego?
Taaa …
Nie rozumiem tego komentarza.
Nie rozumiem tego komentarza.
Taaa
"Roberta Tekieli, Janusza Rewińskiego, Wojciecha Reszczyńskiego, Jerzego Zelnika. Nie grają w reklamach, nie mają promocji w Empikach, nie otrzymują listów od znanych prezesów i taka jest cena braku pokory."
Znowu, znowu, Tekieli cznia na Empik, on już miał swoje pięć minut … pierwszy byś zrobił z niego wariata na łamach tego bloga jakbyś poczytał dokładnie czym on się teraz zajmuje … też mi porównanie
Tekieli w bestsellerach empiku, uhaha … koło wielkiej księgi cipek …
Rewiński z Zelnikiem, no fakt, może o polskich żydobójcach nie chcą robić filmów …
Reszczyński to zdaje się dość dawno mówił co myśli …
Reasumując: da się ich przetłumaczyć i wypromować w innych językach?
A figa! Może Tekielego Watykan …
"puściłbym do boju Cejrowskiego „disco polo” i fundamentalistę Terlikowskiego."
o hihi, tego co jak mu plują w twarz to wyciąga chusteczkę z monogramem Ojca Świętego?
Taaa …
Nie rozumiem tego komentarza.
Nie rozumiem tego komentarza.
Mysle, ze mozna z ich “wkladu” korzystac
a pozniej obnazyc niekonsekwencje.
jak dla mnie Cejrowski wykreowal sobie tani marketing handlowy (wspolczesny marketing jest straszna tandeta), za jednym zamachem chwalac sie ile przez empik przepchnal makulatury, widac ostatni egzemplarz utknal, i brakowalo kilku tysiecy sztuk do "dzwonka" – wiec sobie jaja porobil z aborcji i z dotychczasowych czytelnikow.
Czy sie odbije na spadku sprzedazy??? – mysle ze nie, ale zmieni sie klientela, zaczna to czytac towarzysze i towarzyszki Lemingi (a moze Lemingi juz jest bezplciowe, czyli genderowe… ?). jeden pies, nie bede podejmowal walki z gramatyka.
Mysle, ze mozna z ich “wkladu” korzystac
a pozniej obnazyc niekonsekwencje.
jak dla mnie Cejrowski wykreowal sobie tani marketing handlowy (wspolczesny marketing jest straszna tandeta), za jednym zamachem chwalac sie ile przez empik przepchnal makulatury, widac ostatni egzemplarz utknal, i brakowalo kilku tysiecy sztuk do "dzwonka" – wiec sobie jaja porobil z aborcji i z dotychczasowych czytelnikow.
Czy sie odbije na spadku sprzedazy??? – mysle ze nie, ale zmieni sie klientela, zaczna to czytac towarzysze i towarzyszki Lemingi (a moze Lemingi juz jest bezplciowe, czyli genderowe… ?). jeden pies, nie bede podejmowal walki z gramatyka.
‘Właśnie fakty nie istnieją, jedynie interpretacje’
Microcosmos, t= 22:28
https://www.youtube.com/watch?v=YD3Ql_fJ8u0#t=22:28
Film przepiekny,
i odnosnie artykulu MK wybitnie au courant. Szkoda ze komentarz w jezyku francuskim. Na szczescie sa napisy po finsku, co znacznie ulatwia odbior.
Allegro przy nadziei, to odnośnie pl
zamiast odkrywać rower sensownym sprawdzić jakie to 'przyroda kolebka' wzorce nam poodkrywała.
Fragment od 22:28 służyć może także jako test na empatię, stąd pytanie: jesteś replikantem?
‘Właśnie fakty nie istnieją, jedynie interpretacje’
Microcosmos, t= 22:28
https://www.youtube.com/watch?v=YD3Ql_fJ8u0#t=22:28
Film przepiekny,
i odnosnie artykulu MK wybitnie au courant. Szkoda ze komentarz w jezyku francuskim. Na szczescie sa napisy po finsku, co znacznie ulatwia odbior.
Allegro przy nadziei, to odnośnie pl
zamiast odkrywać rower sensownym sprawdzić jakie to 'przyroda kolebka' wzorce nam poodkrywała.
Fragment od 22:28 służyć może także jako test na empatię, stąd pytanie: jesteś replikantem?
I o to chodzi.
Przestańmy piętnować osoby. Nie nakręcajmy się. Nikt nie jest święty. Natomiast piętnujmy zachowanie i koniunkturalizm. I tak zrozumiałem felieton MK.
I o to chodzi.
Przestańmy piętnować osoby. Nie nakręcajmy się. Nikt nie jest święty. Natomiast piętnujmy zachowanie i koniunkturalizm. I tak zrozumiałem felieton MK.
Dodałbym do listy Czarka Pazurę
którego nazwisko trafiło na (niestniejący oczywiście) indeks, albo też zapis cenzury, gdzie znajdziemy też na przykład nazwisko Teresy Bojarskiej. Czarka Pazurę można jeszcze znaleźć w resztówkach nakładów starych filmów, ale niech ktoś spróbuje skompletować sobie jego filmy!
Słyszałem jakiś rok temu, że był zmuszony sprzedać dom w Konstancinie, żeby mieć na życie.
Dodałbym do listy Czarka Pazurę
którego nazwisko trafiło na (niestniejący oczywiście) indeks, albo też zapis cenzury, gdzie znajdziemy też na przykład nazwisko Teresy Bojarskiej. Czarka Pazurę można jeszcze znaleźć w resztówkach nakładów starych filmów, ale niech ktoś spróbuje skompletować sobie jego filmy!
Słyszałem jakiś rok temu, że był zmuszony sprzedać dom w Konstancinie, żeby mieć na życie.
Przesadzony pamflet.
Cokolwiek by nie myśleć o Cejrowskim jest on ważnym "prawym" elementem krajobrazu polskiej rzeczywistości. Chyba w tej chwili tylko Cejrowski może być realną popkulturową odpowiedzią dla Wojewódzkich, Figurskich i tym podobnych szołmenów, sprzedajacych w bardzo popularnej konwencji pewien sposób życia i myślenia. To Cejrowski był pierwszy, stworzył nową formułę telewizyjną. Mało tego, uważam że bez Cejrowskiego tworzącego w WC nowy, telewizyjny, nieznany właściwie w polskich realiach format, nie byłoby kilka lat później Wojewódzkiego. Trudno Cejrowskiemu odmówić osobowości, charyzmy, takich ludzi jest w Polsce jak na lekarstwo. Można mu zarzucać zbytnią "elastycznośc" marketingową i etykietować "wentylem" ale chyba nie zarzucamy mu tego że jest li tylko wymyśloną kreacją?
Wszyscy wiemy jaki rodowód mają polskie media. Były pewne nieliczne próby złamania monopolu postpeerelowskiej sitwy (np. tv puls), wyrywania tv publicznej ale wszystko to kończyło się niepowodzeniem. Ludzie jak Cejrowski idą na kompromisy przemycając pewien inny sposób myślenia, oczywiście są oni "kupowani", koncesjonowani w obecnych realiach ale czy lepiej by było gdyby nie istnieli? Czy podejmowanie takich działań powinno być kryterium wartościowania? Przypomnę, że Janusz Rewiński wspólpracował z tvnem praktycznie od samego początku, budując między innymi pozycję tvn24. Kto jeszcze pamięta stare studio tej stacji i satyryczne komentarze w niej Siary "z doskoku"? Potem była "Ale Plama" i niekwestionowany sukces na głównej antenie. Teraz sam się zmarginalizował, nie ma rancza jak Cejrowski w Teksasie, ale ma…na Mazowszu.
Nie mogę już patrzeć na ten marazm TV Republika. Nie tego się spodziewałem. Oczekiwałem podjęcia realnej, rynkowej rywalizacji z największymi czyli tvnem i polsatem. Niestety powstała ledwie dychająca nisza. A przecież można stworzyć silną negację tvnów w mocnym składzie personalnym! Alternatywą dla Durczoka jest Rachoń, dla Miecugowa – Reszczyński, dla Wojewódzkiego – Cejrowski. Gdyby pozbierać telewizyjne osobowości "prawej" strony, te zmarginalizowane na własne zyczenie i "sprzedające się" w głównym nurcie powstałaby silna ekipa zdolna do zmiany dyskursu publicznego o wartościach. Nie ma kasy na nowoczesną "konwencję"? Jak zaczynał Pospieszalski w tv puls? Dwie kamery, ciemne studio i jakies płachty robiące za scenografię. Potencjał jest, niestety nie znalazł się nikt kto potrafiłby scalić całe środowisko i zbudować na tym nowa jakośc, Może własnie powodem jest fakt że jest ono bardzo podzielone na "realnych" buntowników i "koncesjonowane wentylki"? Nie wróca czasy mówienia do masowego odbiorcy o wartościach, chrześcijaństwie, w taki sposób, jak mówił o tym np Kieślowski w swoich filmach. Trzeba podjąc rękawicę i przebijać się w każdy możliwy sposób, adekwatny do wspólczesnych narzędzi komunikacji oraz możliwości percepcji przeciętnego odbiorcy.
Rzeczywistośc jest jaka jest. Nie każdemu wystarczy "piwo z lidla" dlatego idzie na kompromisy. Czy traci przy tym twarz? Nie sądzę. Pomijajac kwestie wartości, norm zachowań, istnieją prawa rynku, popytu, podaży, reklamy, promocji, marketingu w których trzeba się poruszać. Nie śledziłem szczegółowo całej sprawy z Empikiem, widziałem tę reakcję WC na kanale yt. Wszedłem teraz na profil na facebooku i widząc jego tłumaczenia nie sądzę by ten felieton był adekwatną reakcją na czyny i zaniechania Cejrowskiego w tej sprawie. Była jakaś akcja i reakcja, jakies przeprosiny się pojawiły, Cejrowski jednak coś zaryzykował, nie skorzystał z okazji by "siedzieć cicho".
Do Zwobot
W pełni popieram Twoje rozsądne stanowisko.
Warto zachować umiar w ocenie nie do końca jednoznacznych sytuacji. Nie stawiam WC po stronie mainstreamu ale na krytykę zasłużył. Przypomniało mi to poparcie przez biskupów Marszu z 13/12, a poźniej wycofanie się pod wpływem Watykamu i establishmentu III RP. Warto być konsekwentnym.
Ku phttp://wpolityce.pl/spoleczenstwo/227437-ponad-podzialami-kibice-lecha-i-legii-uczcili-pamiec-powstancow-wielkopolskich-zobacz-zdjecia-i-wideo-z-efektownej-iluminacjiokrzepieniu serc – coś pozytywnego z Poznania.
Przesadzony pamflet.
Cokolwiek by nie myśleć o Cejrowskim jest on ważnym "prawym" elementem krajobrazu polskiej rzeczywistości. Chyba w tej chwili tylko Cejrowski może być realną popkulturową odpowiedzią dla Wojewódzkich, Figurskich i tym podobnych szołmenów, sprzedajacych w bardzo popularnej konwencji pewien sposób życia i myślenia. To Cejrowski był pierwszy, stworzył nową formułę telewizyjną. Mało tego, uważam że bez Cejrowskiego tworzącego w WC nowy, telewizyjny, nieznany właściwie w polskich realiach format, nie byłoby kilka lat później Wojewódzkiego. Trudno Cejrowskiemu odmówić osobowości, charyzmy, takich ludzi jest w Polsce jak na lekarstwo. Można mu zarzucać zbytnią "elastycznośc" marketingową i etykietować "wentylem" ale chyba nie zarzucamy mu tego że jest li tylko wymyśloną kreacją?
Wszyscy wiemy jaki rodowód mają polskie media. Były pewne nieliczne próby złamania monopolu postpeerelowskiej sitwy (np. tv puls), wyrywania tv publicznej ale wszystko to kończyło się niepowodzeniem. Ludzie jak Cejrowski idą na kompromisy przemycając pewien inny sposób myślenia, oczywiście są oni "kupowani", koncesjonowani w obecnych realiach ale czy lepiej by było gdyby nie istnieli? Czy podejmowanie takich działań powinno być kryterium wartościowania? Przypomnę, że Janusz Rewiński wspólpracował z tvnem praktycznie od samego początku, budując między innymi pozycję tvn24. Kto jeszcze pamięta stare studio tej stacji i satyryczne komentarze w niej Siary "z doskoku"? Potem była "Ale Plama" i niekwestionowany sukces na głównej antenie. Teraz sam się zmarginalizował, nie ma rancza jak Cejrowski w Teksasie, ale ma…na Mazowszu.
Nie mogę już patrzeć na ten marazm TV Republika. Nie tego się spodziewałem. Oczekiwałem podjęcia realnej, rynkowej rywalizacji z największymi czyli tvnem i polsatem. Niestety powstała ledwie dychająca nisza. A przecież można stworzyć silną negację tvnów w mocnym składzie personalnym! Alternatywą dla Durczoka jest Rachoń, dla Miecugowa – Reszczyński, dla Wojewódzkiego – Cejrowski. Gdyby pozbierać telewizyjne osobowości "prawej" strony, te zmarginalizowane na własne zyczenie i "sprzedające się" w głównym nurcie powstałaby silna ekipa zdolna do zmiany dyskursu publicznego o wartościach. Nie ma kasy na nowoczesną "konwencję"? Jak zaczynał Pospieszalski w tv puls? Dwie kamery, ciemne studio i jakies płachty robiące za scenografię. Potencjał jest, niestety nie znalazł się nikt kto potrafiłby scalić całe środowisko i zbudować na tym nowa jakośc, Może własnie powodem jest fakt że jest ono bardzo podzielone na "realnych" buntowników i "koncesjonowane wentylki"? Nie wróca czasy mówienia do masowego odbiorcy o wartościach, chrześcijaństwie, w taki sposób, jak mówił o tym np Kieślowski w swoich filmach. Trzeba podjąc rękawicę i przebijać się w każdy możliwy sposób, adekwatny do wspólczesnych narzędzi komunikacji oraz możliwości percepcji przeciętnego odbiorcy.
Rzeczywistośc jest jaka jest. Nie każdemu wystarczy "piwo z lidla" dlatego idzie na kompromisy. Czy traci przy tym twarz? Nie sądzę. Pomijajac kwestie wartości, norm zachowań, istnieją prawa rynku, popytu, podaży, reklamy, promocji, marketingu w których trzeba się poruszać. Nie śledziłem szczegółowo całej sprawy z Empikiem, widziałem tę reakcję WC na kanale yt. Wszedłem teraz na profil na facebooku i widząc jego tłumaczenia nie sądzę by ten felieton był adekwatną reakcją na czyny i zaniechania Cejrowskiego w tej sprawie. Była jakaś akcja i reakcja, jakies przeprosiny się pojawiły, Cejrowski jednak coś zaryzykował, nie skorzystał z okazji by "siedzieć cicho".
Do Zwobot
W pełni popieram Twoje rozsądne stanowisko.
Warto zachować umiar w ocenie nie do końca jednoznacznych sytuacji. Nie stawiam WC po stronie mainstreamu ale na krytykę zasłużył. Przypomniało mi to poparcie przez biskupów Marszu z 13/12, a poźniej wycofanie się pod wpływem Watykamu i establishmentu III RP. Warto być konsekwentnym.
Ku phttp://wpolityce.pl/spoleczenstwo/227437-ponad-podzialami-kibice-lecha-i-legii-uczcili-pamiec-powstancow-wielkopolskich-zobacz-zdjecia-i-wideo-z-efektownej-iluminacjiokrzepieniu serc – coś pozytywnego z Poznania.
radio Wnet
Zgadzam się z MK od pierwszego do ostatniego słowa . Kto słucha radia Wnet ten słyszał jak w studiu poseł PIS-u zwrócił się do Cejrowskiego : " panie kolego " – Cejrowski wpadł wtedy w furię i zaczął wrzeszczeć : nikt nigdy z PIS-u nie był i nie będzie moim kolegą ! wypraszam sobie ! itd. itp . Skowroński mu tłumaczył , że to taki zwrot grzecznościowy ale to nie pomogło – tyrada trwała na PIS i posła z Pis-u .
I to jest przepustka do wszystkich telewizyjnych stacji. , nie wspominając o właściwych przyjaciołach : Wellman , Mann jak również dobrym nazwisku żony .
Serdecznie pozdrawiam Panie Piotrze .
radio Wnet
Zgadzam się z MK od pierwszego do ostatniego słowa . Kto słucha radia Wnet ten słyszał jak w studiu poseł PIS-u zwrócił się do Cejrowskiego : " panie kolego " – Cejrowski wpadł wtedy w furię i zaczął wrzeszczeć : nikt nigdy z PIS-u nie był i nie będzie moim kolegą ! wypraszam sobie ! itd. itp . Skowroński mu tłumaczył , że to taki zwrot grzecznościowy ale to nie pomogło – tyrada trwała na PIS i posła z Pis-u .
I to jest przepustka do wszystkich telewizyjnych stacji. , nie wspominając o właściwych przyjaciołach : Wellman , Mann jak również dobrym nazwisku żony .
Serdecznie pozdrawiam Panie Piotrze .
Wydaje mi się…
Wydaje mi się, że warto przeczytać książki Cejrowskiego (np. nowe wydanie „Kołtuna”), czy Biografię napisaną przez Grzegorza Brzozowicza albo poprzeglądać sieć, przed wydawaniem tego typu sądów… Może się tak zdarzyć, że ocena dotychczasowej działalności W.C. tutaj ukazana, jest mocno niesprawiedliwą a wtedy głupio… A uważam że jest niesprawiedliwa…
Co nie zmienia faktu, że Cejrowski dał wielką plamę z tą akcją związaną z Empikiem.
Dodam jeszcze coś, przyznaję złośliwego… Jak to się wszystko ma, że w środku artykułu o Cejrowskim oportuniście, jest link reklamowy do portalu Onet.pl ? 😉
Pewnie
jeszcze na to nie wpadłeś, bo mądrość przychodzi wraz z ilością zaliczonych w Sieci terrabajtów, że te reklamy idą "z automatu". Chciałeś przysrac i ci się udało… moim zdaniem średnio. Prawie, jak kulą w płot.
Słowo “przysrać”, raczej za
Słowo "przysrać", raczej za mocno powiedziane. Chciałem raczej żartobliwie zwrócić uwagę , że "różnie to w życiu bywa". No, ale nie znam się, na jakich zasadach to działa (widocznie zaliczam nie te terabajty), więc możliwe, że "kulą w płot" walnąłem… Możliwe, że te reklamy za darmo są pokazywane i właściciel bloga nie ma na to wpływu. Lecz nawet jak by było inaczej, to wg mnie, nie jest to miernikiem wiarygodności tekstów tutaj pisanych…
Przyjąłem
Wiarygodność tekstu. MK przedstawia swoje zdanie, my możemy się z nim zgodzić lub polemizować.
Ja osobiście jestem wyczulony na wszelkiej maści autorytety.
Za dużo już było farbowanych lisów, żeby łykać wszystko bezrefleksyjnie. Mi się takie, jak na zdjęciu, okazywanie pobożności kojarzy z faryzeuszami modlącymi się głośno, na każdym rogu ulicy. Towarzysz Bolek miał w klapie Matkę Boską wielkości plakatu, co na jego pobożnośc wpływu raczej nie miało. Był świnią, jest świnią i świnią już zostanie. Ilu ludzi zwiódł, to jeden dobry Bóg raczy wiedzieć.
Jest pewien kłopot z autorytetami.
Obawiam się, że musimy wybierać. Albo będziemy się cieszyć z takich osób jak Cejrowski, Kieżun, którzy docierają i są chwytani przez szersze grono ludzi. Albo nie będzie nikogo. Pamiętaj, że ludzie nie są tak drobiazgowi i wymagający, jeśli chodzi o masowego odbiorcę. Pamiętaj też, że sam MK promował Adama Nowaka (tego od zespołu Raz, dwa, trzy) chociaż kryształowy nie był. Więc jak to jest. Jednych się czepiamy, innych traktujemy na ulgowej taryfie. Każdy kto sypie piachem w trybiki systemu i pomaga otwierać oczy na rzeczywistość jest na wagę złota. Ci wyżej wymienieni to nie są ludzie, jak Orban, którzy mają pociągnąć naród, kraj do wyzwolenia.
Czytam WC i śledzę jego
g@llux, czytam WC i śledzę jego działalność od samego początku właściwie i dlatego nie zgadam się z tezami wysnutymi przez MK. Gość nie jest bez wad wiadomo, i są rzeczy które mi się nie zawsze podobają w tym co mówi i robi… Sprawa z Empikiem, to tak naprawdę jego pierwsza większa wpadka i stracił przez to wiele, przynajmniej u mnie. A znając niestety Cejrowskiego charakter, też pewnie nigdy nie przyzna się do błędu. Tak czy siak uważam go za pozytywną postać i mam szczerą nadzieje, że się nie mylę co do niego.
Niestety mam przykre doświadczenia (jak wielu Polaków zresztą), bo jeśli chodzi o drugą postać o której wspomniałeś, to były czasy (dawne bardzo), że wierzyłem mu bez zastrzeżeń a jego głupie gadanie np. tłumaczyłem specyficzną inteligencją 😉 tak że uwierz, nie łykam już wszystkiego…
Wydaje mi się…
Wydaje mi się, że warto przeczytać książki Cejrowskiego (np. nowe wydanie „Kołtuna”), czy Biografię napisaną przez Grzegorza Brzozowicza albo poprzeglądać sieć, przed wydawaniem tego typu sądów… Może się tak zdarzyć, że ocena dotychczasowej działalności W.C. tutaj ukazana, jest mocno niesprawiedliwą a wtedy głupio… A uważam że jest niesprawiedliwa…
Co nie zmienia faktu, że Cejrowski dał wielką plamę z tą akcją związaną z Empikiem.
Dodam jeszcze coś, przyznaję złośliwego… Jak to się wszystko ma, że w środku artykułu o Cejrowskim oportuniście, jest link reklamowy do portalu Onet.pl ? 😉
Pewnie
jeszcze na to nie wpadłeś, bo mądrość przychodzi wraz z ilością zaliczonych w Sieci terrabajtów, że te reklamy idą "z automatu". Chciałeś przysrac i ci się udało… moim zdaniem średnio. Prawie, jak kulą w płot.
Słowo “przysrać”, raczej za
Słowo "przysrać", raczej za mocno powiedziane. Chciałem raczej żartobliwie zwrócić uwagę , że "różnie to w życiu bywa". No, ale nie znam się, na jakich zasadach to działa (widocznie zaliczam nie te terabajty), więc możliwe, że "kulą w płot" walnąłem… Możliwe, że te reklamy za darmo są pokazywane i właściciel bloga nie ma na to wpływu. Lecz nawet jak by było inaczej, to wg mnie, nie jest to miernikiem wiarygodności tekstów tutaj pisanych…
Przyjąłem
Wiarygodność tekstu. MK przedstawia swoje zdanie, my możemy się z nim zgodzić lub polemizować.
Ja osobiście jestem wyczulony na wszelkiej maści autorytety.
Za dużo już było farbowanych lisów, żeby łykać wszystko bezrefleksyjnie. Mi się takie, jak na zdjęciu, okazywanie pobożności kojarzy z faryzeuszami modlącymi się głośno, na każdym rogu ulicy. Towarzysz Bolek miał w klapie Matkę Boską wielkości plakatu, co na jego pobożnośc wpływu raczej nie miało. Był świnią, jest świnią i świnią już zostanie. Ilu ludzi zwiódł, to jeden dobry Bóg raczy wiedzieć.
Jest pewien kłopot z autorytetami.
Obawiam się, że musimy wybierać. Albo będziemy się cieszyć z takich osób jak Cejrowski, Kieżun, którzy docierają i są chwytani przez szersze grono ludzi. Albo nie będzie nikogo. Pamiętaj, że ludzie nie są tak drobiazgowi i wymagający, jeśli chodzi o masowego odbiorcę. Pamiętaj też, że sam MK promował Adama Nowaka (tego od zespołu Raz, dwa, trzy) chociaż kryształowy nie był. Więc jak to jest. Jednych się czepiamy, innych traktujemy na ulgowej taryfie. Każdy kto sypie piachem w trybiki systemu i pomaga otwierać oczy na rzeczywistość jest na wagę złota. Ci wyżej wymienieni to nie są ludzie, jak Orban, którzy mają pociągnąć naród, kraj do wyzwolenia.
Czytam WC i śledzę jego
g@llux, czytam WC i śledzę jego działalność od samego początku właściwie i dlatego nie zgadam się z tezami wysnutymi przez MK. Gość nie jest bez wad wiadomo, i są rzeczy które mi się nie zawsze podobają w tym co mówi i robi… Sprawa z Empikiem, to tak naprawdę jego pierwsza większa wpadka i stracił przez to wiele, przynajmniej u mnie. A znając niestety Cejrowskiego charakter, też pewnie nigdy nie przyzna się do błędu. Tak czy siak uważam go za pozytywną postać i mam szczerą nadzieje, że się nie mylę co do niego.
Niestety mam przykre doświadczenia (jak wielu Polaków zresztą), bo jeśli chodzi o drugą postać o której wspomniałeś, to były czasy (dawne bardzo), że wierzyłem mu bez zastrzeżeń a jego głupie gadanie np. tłumaczyłem specyficzną inteligencją 😉 tak że uwierz, nie łykam już wszystkiego…
W grudniu na jakiś czas przed
W grudniu na jakiś czas przed Świętami byłem w przemyskim Empiku i widziałem tylko plakaty z Cezarym Pazurą i Dawidem Kwiatkowskim (kto to jest Kwiatkowski, to średnio się orientuję)…I tak chyba było w całej Polsce – To a propos Empiku i któregoś z komentarzy, że m.in. Cezary Pazura jest od wszystkiego odsuwany. A tu proszę – Empik…
I jeszcze link do artykułu z 2012 roku innego autora opisanego wraz Cejrowskim jako buntownika pod kontrolą systemu:
http://www.rp.pl/artykul/791542.html?p=1
No więc.., może rzeczywistość jest jednak bardziej skomplikowana…?
W grudniu na jakiś czas przed
W grudniu na jakiś czas przed Świętami byłem w przemyskim Empiku i widziałem tylko plakaty z Cezarym Pazurą i Dawidem Kwiatkowskim (kto to jest Kwiatkowski, to średnio się orientuję)…I tak chyba było w całej Polsce – To a propos Empiku i któregoś z komentarzy, że m.in. Cezary Pazura jest od wszystkiego odsuwany. A tu proszę – Empik…
I jeszcze link do artykułu z 2012 roku innego autora opisanego wraz Cejrowskim jako buntownika pod kontrolą systemu:
http://www.rp.pl/artykul/791542.html?p=1
No więc.., może rzeczywistość jest jednak bardziej skomplikowana…?
Cejrowski to Chrześcijanin
a nie jakiś reżimowy udawany buntownik i dlatego zakończył bojkot empiku. Jak by tak było jak twierdzi Matka Kurka, to prokuratura nie ciągała by WC po sądach za obrazę prez. Kwaśniewskiego.
Poza tym to zarejestrowałem się na tym portalu aby podziękować Matce Kurce za bardzo potrzebną robotę w demaskowaniu hochsztaplera Owsiaka. Życzę Panu Szczęśliwego Nowego Roku i aby wygrał Pan wszystkie rozprawy sądowe z Owsiakiem i jego bandą.
Cejrowski to Chrześcijanin
a nie jakiś reżimowy udawany buntownik i dlatego zakończył bojkot empiku. Jak by tak było jak twierdzi Matka Kurka, to prokuratura nie ciągała by WC po sądach za obrazę prez. Kwaśniewskiego.
Poza tym to zarejestrowałem się na tym portalu aby podziękować Matce Kurce za bardzo potrzebną robotę w demaskowaniu hochsztaplera Owsiaka. Życzę Panu Szczęśliwego Nowego Roku i aby wygrał Pan wszystkie rozprawy sądowe z Owsiakiem i jego bandą.